Discutii preliminare: Giro d'Italia

Sectiune destinata discutiilor premergatoare organizarii intalnirlor de boardgames. Aici puteti anunta ce doriti sa jucati, unde si cand si daca sunteti mai multi doritori anuntati in Intalniri ce ati pus la cale.
User avatar
tasurinchi
King Meeple
King Meeple
Posts: 863
Joined: 13 Jan 2010, 20:06
Location: Brașov

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13055Post tasurinchi
05 Mar 2011, 14:27

Hai ca a fost distractiv (desi am iesit ultimul) :D. Si eu as vrea sa repetam cat de curand posibil, sa vedem cum o sa stau cu timpul.

Mandrul Duce zicea ca s-ar baga si el deci inca un om ar mai fi.

Dang, cum putem juca pe o singura masa?

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13093Post MandrulDuce
06 Mar 2011, 19:31

Da, intru si eu. Jocul e interesant. Nu pot sa comentez cata legatura are cu ce se intampla intr-o cursa de ciclism (nu am nici cea mai vaga idee), insa probabil e un pic mai apropiat decat zice Bahaus, luand in considerare un joc cu TOATE regulile + circuit-style (strateg. pe termen lung). Daca este sa jucam, eu as zice
a) sa facem un circuit TDF (tour de france). (la sfaritul post-ului e link de unde poate fi decsarcat de pe bgg)
b) sa jucam cu "echipe consacrate"... E un tip pe bgg ce a recreat un TDF cu "granzii" sportului (link tot jos). Si asa fiecare echipa are "feeling" datorita combinatiilor de abilitati "speciale" ale ciclistilor.
c) sa incercam sa jucam cu regulile "The Peloton". E de asemenea un tip pe BGG ce a creat sistemul (link jos), ideea e ca practic pe langa token-ul acela de pluton ce se misca pe harta, separat se aseaza o chestie in forma de 2 hexagoane lipite, care reprezinta plutonul, cu 3 zone (Fata, centru, spate) si cu reguli mai multe legate de pluton: miscare in cadrul plutonului, costuri in diverse situatii in functie de zona unde te afli, si posibilitatea de a "trage plutonul" cu ajutorul energiei ceva mai mult decat cu TPP-urile.

Ok, daca e sa facem o chestie "stabila" ar trebui sa ne hotaram pe o zi anume in care sa ne vedem in mod "traditional", 1 data la 2 sapt (am inteles k vlad asa poate in principiu). Eu as propune vinerea la 17:00. Putem evident sa ne mai vedme si in alte zile in functie de disponibilitate, dar ca acord "de principiu".
De asemenea, in cazul in care va face cu ochiul vreuna din propunerile mele, sa ne punem de acord. Mai sunt cateva materiale "minimal" de pregatit si sa stiu in principiu din timp.


Link-uri:
a) Tour de France: http://boardgamegeek.com/filepage/45810 ... rance-2009
b) Echipe custom: http://www.boardgamegeek.com/thread/420 ... lay/page/1
c) Plutonul: http://boardgamegeek.com/filepage/61778/the-peloton

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13106Post MandrulDuce
07 Mar 2011, 00:20

Revin cu sumar la cateva reguli:

Fiecare echipa are 3 membri cu varii abilitati.

Tipuri de curse:
  • Cursa normala - toti participantii participa la cursa simultan
  • Time trial (TT) - fiecare participant parcurge traseul individual, incercand sa scoata un timp cat mai bun. Pentru asta, se contorizeaza numarul de ture in care traseul e parcurs. Ciclistii intra pe pista in ordinea inversa a Clasamentului General (CG), incepand cu ultimul si terminand cu primul
  • Team Time Trial (TTT) - Fiecare echipa parcurge traseul individual, incercand sa scoata un timp cat mai bun.
Conversie ture timp:
Pentru o simulare mai apropiata de realitate, turele se transforma in timp. ( 1 tura = 1 minut)
DEF: Tura: Fiecare ciclist se misca o data, Incepand cu primul ciclist aflat cel mai in fata plutonului si pana la ultimul ciclist aflat in spatele plutonului (daca exista astfel de ciclisti, daca nu terminand cu plutonul).

Reguli de punctaj:
Cursa normala:
  • Castigatorul unei curse primeste -1 minut din timpul sau total.
  • Toti ciclistii ce termina in aceeasi tura cu invingatorul, primesc 0 minute.
  • Toti ciclistii care termina cu cel tarziu un tur intarziere fata de invingator, primesc +1 minut la timpul total pentru fiecare tur intarziere.
Ex: Ciclistul 1 termina invingator. El primeste -1 minut.
Ciclistii 2,3,4 termina in aceeasi tura. Ei primesc 0 minute.
Ciclistul 5 termina 1 tur intarziere. El primete +1 minut.
Ciclistul 6 termina cu 3 tururi intarziere. El primete +3 minute. etc.


Curse Time Trial (TT): Se folosesc aceleasi reguli ca la cursele normale, cu diferenta ca cel care iese invingator primeste 0 minute, in loc de -1 din timpul total.

Curse Team Time Trial (TTT):
  • Clasamentul pe echipe: Fiecare echipa este evaluata in functie de numarul de ture in care AL DOILEA ciclist al echipei a trecut linia de sosire.
  • Se compara timpii. Se puncteaza cei doi ciclisti ai fiecarei echipei IDENTIC. Pentru prima echipa 0 minute, pentru urmatoarele +1 minut pt fiecare tur intarziere (ca si la pct. 1 se calculeaza turul intarziere folosind timpul celui de-al doilea ciclist din echipa ce trece linia de sosire).
  • Al treilea membru al fiecarei echipe este punctat individaul.
Ex: Sa presupunem ca avem 3 echipe:
Echipa rosie, cu ciclistii R1,R2,R3
Echipa galbena, cu ciclistii G1,G2,G3
Echipa albastra, cu ciclistii A1,A2,A3
Ei termina TTT asa:
R1 - 10 ture, R2 - 10 ture, R3 - 12 ture
G1 - 10 ture, G2 - 12 ture, G3 -12 ture
A1 - 11 ture, A2 - 12 ture, A3 - 14 ture
Clasamentul pe echipe ar fi asa:
Echipa Rosie (pentru ca R2 a terminat in 10 ture)
Echipa albastra si echipa galbena la egalitate, pentru ca A2 si G2 au parcurs ambii in 12 ture. In acest caz tiebreaker va fi energia ramasa. Pt ex de fata, vom considera ca A2 a ramas cu mai multa energie decat G2, asadar echipa albastra este in fata echipei galbene.
Pentru punctaj, se va proceda astfel:
R1 si R2 vor primi 0
A1 si A2 vor primi +2 minute
G1 si G2 vor primi +2 minute.
R3,G3,A3, vor fi evaluati individual si punctati +2,+2,+4.
Se observa asadar componenta "echipa". Desi G1 a terminat in 10 ture, la fel ca echipa invingatoare, el a primit +2 minute, deoarece timpul luat in calcul pentru echipa este cel al SECUNDULUI!



Clasamentul General (CG)
Sistemul de punctaj prezentat mai sus, va determina clasamentul general al ciclistilor. Cel cu timpul total cel mai mic va fi primul, cel cu timpul total cel mai mare va fi ultimul. Timpul total va fi calculat insumand minutele obtinute la fiecare cursa, in conformitate cu regulile de scoring descrise la punctul anterior.

Tricoul verde
Pe langa Clasamentul General, Tour de France are in mod distinct si un alt sistem de punctaj, care acorda puncte pentru "sprinteri". Aici se introduce o noua clasificare a tipurilor de curse. Fiecare tip de cursa astfel definit acorda punctaje diferite. Sunt punctati ciclistii in ordinea sosirii la linia de finish.

Tipuri de curse:
Flat stages - Circuitul nu contine munti de dificultate mai mare decat "3", si nu contine mai mult de "2" munti de dificultate maxim "3"
Intermediate stage - Un circuit care indeplineste una din urmatoarele conditii:
  • are cel putin "3" munti de dificultate "2"
  • contine cel putin un munte de dificultate "2"
  • contine cel mult un munte de dificultate "1", asezat inainte de ultimele 6 hexagoane ce compun traseul
Mountainous stage - Un circuit care indeplineste una din conditiile:
  • are cel putin "2" munti de nivel "1"
  • are cel putin "1" munte de nivel "1" in ultimele 6 hexagoane ce compun traseul
Time-Trials (individuale + team)

Punctaje Tricoul Verde
In ordinea in care termina cursa, ciclistii primesc:
Flat stages - 35, 30, 26, 24, 22, 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14
Intermediate stages - 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9
Mountainous stages - 20, 17, 15, 13, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4
Time-Trial - 15, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 (sunt punctati doar primii 10 ciclisti)
In plus, circuitele pot avea puncte de sprint intermediare (marcate pe harta), care ofera 6,4 si 2 puncte primilor 3.

Regele Muntilor
Alta distinctie introdusa in Tour de France, care premiaza cel mai bun catarator. La fel ca la Tricoul Verde, se acorda puncte jucatorilor in functie de dificultatea urcarii, dupa cum urmeaza:
Categoria 1 - 15, 13, 11, 9, 8, 7, 6, 5 (se puncteaza primii 8),
Categoria 2: - 10, 9, 8, 7, 6, 5 (se puncteaza primii 6),
Categoria 3: - 4, 3, 2, 1 (se puncteaza primii 4).
Punctele acordate se dubleaza pentru muntii de categoria 1 in cazul in care masivul respectiv este ULTIMA zona montana din circuitul respectiv.

Regula pentru obtinerea Punctajului in sistemul Tricoul Verde si Regele Muntilor
In cele doua sisteme de punctaj ce completeaza Clasamentul General, obtin puncte DOAR ciclistii care s-au detasat de pluton si merg in fata acestuia. Ciclistii ce fac parte din pluton sau au ramas in urma acestuia NU primesc puncte, chiar daca mai exista puncte disponibile.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13107Post MandrulDuce
07 Mar 2011, 00:23

Acesta este un draft pe regulile de punctaj in special. Am citit despre Tour de France un pic inainte... si mi se pare ca cele doua sisteme pe langa CG (clasamentul general) sunt perfect urmaribile in timpul jocului si n-au de ce sa ne dea batai de cap (dureaza f putin sa tii scorul).

Voi mai citi si adauga reguli aici. In special cele legate de pluton, intrucat cele din fisierul pe care l-am link-uit mai sus nu sunt 100% compatibile cu TDF + Leader2.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13148Post MandrulDuce
07 Mar 2011, 15:10

http://www.2shared.com/document/rxEZo8A ... tapa1.html - Aici gasiti cam cum vad eu o macheta pentru un player sheet (mai "legat" de fiecare cursa si mai personalizat). Mai am loc jos, voi mai adauga chestii "player aid" related. Revin cu reguli-proposal pt pluton

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
tasurinchi
King Meeple
King Meeple
Posts: 863
Joined: 13 Jan 2010, 20:06
Location: Brașov

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13149Post tasurinchi
07 Mar 2011, 15:47

Mersi de efortul depus :) dar as avea cateva observatii:

Conversia in timp mi se pare sincer fara rost si nu e mai apropiata de realitate decat celalalt sistem cu ture. Daca spre exemplu un ciclist face sa zicem 20 de ture pana la final, asta ar insemna transformat in timp 20 de minute, ceea ce e foarte departe de realitate - o etapa normala din TdF (excluzand TT) are cateva ore bune. In plus, ar trebui sa numaram toate turele in fiecare etapa pentru fiecare ciclist, iar asta mi se pare inutil si mai consuma si timp.

Ideea cu plutonul mai complex am vazut-o si eu pe BGG dar nu am apucat sa o studiez. Mi-e ca ar complica un pic prea mult jocul, insa nu ma pot pronunta sigur pana nu vad exact despre ce e vorba.

In rest regulile postate de tine aici apar si in regulamentul pe care l-am folosit noi prima oara, atat doar ca, jucand o singura etapa, nu a avut sens sa introducem si clasament pentru sprinteri si pentru cataratori.


:tu: si pentru player sheet, dar ar mai trebui sa apara si riscurile pe undeva + eventual un tabelas cu miscarile gratuite si miscarile platite. Ai facut-o in Word? Daca da, ai putea sa pui la download si o versiune .doc?

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13152Post MandrulDuce
07 Mar 2011, 15:54

Pun imediat si o vers .doc. Am pus tabelul cu free moves si paid moves (re-dl fisierul - era si o prbl cu culorile - Antiquel treubie sa fie leader nu rouler). Oricum, conversia timp->ture e chestie stilistica. Nu conteaza daca le zice ture sau minute e acelasi lucru. Oricum, nu trebuie numarate turele unui jucator decat la TT (time trial) si TTT (team time trial) unde fiecare parcurge traseul solo, deci e logic sa numeri nr de ture ca altfel nu poti face diferentierea.
De asemenea, e logic ca majoritatea reg sa fie similare... eu am facut doar un extract in lb romana, si am "scos" chestiile cu "cobblestone" pt k devine prea complicata. Si avand in vedere propunerea de a folosi echipele acelea de ciclisti clasici, nici unul dintre ei nu are abilitatea "cobblestone rider" asa ca n-are rost sa fie folosita.

P.S. O sa revin cu extras din regulile cu plutonul. Nu le voi include pe toate pt k acolo defineste si munti de dificultate 4 si HC (hors categorie) adik ce nu pot fi catalogati. Sunt in turul frantei cateva, citez wikipedia : "Notable hors catégorie peaks include the col du Tourmalet, Mont Ventoux, col du Galibier, the climb to the ski resort of Hautacam, and Alpe d'Huez."

http://www.2shared.com/document/2WvzfEe ... IQUEL.html - aici versiunea .doc. O regula ce nu stiu daca a fost folosita (nu cred) e aceea pusa in Leader 2 care obliga cheltuirea a 1 energie daca esti in fata plutonului indiferent daca te muti doar "free" sau nu.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Dang

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13155Post Dang
07 Mar 2011, 16:14

Nici eu n-as prea inclina la introducerea altor reguli pentru pluton, mi-e ca ingreuneaza degeaba jocul. Jocul a fost foarte tare cu regulile Leader 2, personal nu vad rostul adaugarii altor reguli.

@tasurinchi. Simplu, nu facem toata harta de la inceput. Incepand din stanga, punem cate hexagoane intra pe masa. Apoi, pe masura ce ultimul ciclist (sau plutonul) paraseste hexagonul din staga, il dam deoparte, mutam (cu grija) toate hexagoanele spre stanga si adaugam urmatorul hexagon in dreapta.
Si tot asa, harta se va desfasura pe masura ce traseul este parcurs.

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13156Post MandrulDuce
07 Mar 2011, 16:23

M-am apucat sa scriu deja pe un notepad reguli pt pluton. Le voi termina si pune diseara pt posteritate. Va aruncati rapid un ochi pe ele si decideti dk vreti sa le folosim sau nu. Basically, citindu-le prima data am zis "WTF! Too complicated" dar la a 3-a citire mi-am dat seama ca shcimbarile sunt minore (in principiu nu se va misca nimeni in interiorul plutonului in 90% din timp), dar sunt oarecum de efect (folosesti energia unuia sau a doi din ciclisti pt a "trage" plutonul in loc de acele team pursuit points... exista posibilitatea ca plutonul sa se "rupa" din cauza vitezei mare cu care merge...lasand jucatori in spate). Nu cred ca vor creste timpul de joc cu mai mult de 5-10 minute. Oricum, de postat voi posta ca am apucat sa scriu :)

p.s. Imi place ideea cu desfasurarea hartii. :tu: fara numar :mrgreen:

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Rautz

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13158Post Rautz
07 Mar 2011, 16:32

Nu mi se pare o idee buna deloc, distruge toata strategia jocului daca nu poti estima cat mai ai pana la final.
E ca si cum ai lasa ciclistii sa pedaleze fara sa le spui cati km mai au pana la finish

Eu banuiam ca puteti pur si simplu sa rupeti traseul in 2, ele fiind mai mult lungi decat late ma gandesc ca poate incap cele 2 jumatati de trasee, dar nu sunt sigur

Ma rog daca chiar nu se pot folosi 2 mese asta e, merge si asa, dar clar diminueaza din strategia jocului si din frumusete

@MandrulDuce zicea cineva despre mine ca sunt genul perfectionist :lol: nici macar pe aproape fata de tine
Felicitari pentru toate regulamentele scoase :tu:

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13159Post MandrulDuce
07 Mar 2011, 16:37

Ramane de vazut cu spatiul. vad ca in fisierul de TDF sunt destul de compacte...adica mai "rotunde" asa...nu insirate start-finish in linie.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Dang

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13161Post Dang
07 Mar 2011, 17:21

Pai ai schita la indemana sa vezi cat mai ai pana la final. Si daca vrei sa numeri casutele, ai hexagoanele acolo (doar ca nu intinse). Le iei in mana si numeri cat vrei.

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13177Post MandrulDuce
07 Mar 2011, 22:32

Reguli Pluton

Image
Imi cer scuze pt imaginea proasta. Dl din link-ul de mai sus pdf-ul cu Plutonul. Nu am avut ce face, asa o iesti poza :)
Plutonul
Este constituit din 3 zone:
Fata / Centru / Spate.
  • In partea din spate, exista niste zone gri inchis. Ciclistii nu e pot misca pe aceste zone.
  • In partea din fata este loc pentru doar trei ciclisti.
  • Ciclistii incep cursa in centrul plutonului.
  • Ciclistii care sunt prinsi din urma si reabsorbiti in pluton sunt plasati in zona centrala.
  • Ciclistii ce reintra in pluton prizandu-l din urma sunt asezati in zona din spate.
Zona frontala:
  • In aceasta zona au loc doar trei ciclisti.
  • Cand plutonul se misca, se adauga +1 la zarul de miscare pentru fiecare ciclist prezent in zona frontala, pentru un maxim de +3.
  • Fiecare ciclist din zona frontala plateste energie normal pentru mutarea plutonului.
  • De asemenea, fiecare ciclist trebuie sa plateasca energie pentru crestearea vitezei plutonului, comform regulilor din sectiunea "sporirea vitezei" de mai jos.
Zona centrala:
Fiecare ciclist din zona centrala plateste costul normal al miscarii plutonului.
Zona din spate:
Fiecare ciclist plateste -1 energie pentru miscarea plutonului. Nu poate primi +1 energie, daca costul este 0.
Zona "protected rider"
Fiecare ciclist din zona aceasta plateste -1 energie pentru micarea plutonului. (zonele protected rider sutn explicate mai jos) Nu poate primi +1 energie, daca costul este 0.


Sporirea Vitezei Plutonului.
Pentru fiecare ciclist situat in zona din fata, se aduna +1 la zar.
Ciclistii din zona frontala platesc energie in functie de tipul de zona in care se afla, astfel:
  • 1 energie pentru zonele flat, downhill, hill
  • 2 energie pentru zona montana.
Energia trebuie platita de fiecare ciclist in parte si nu distribuita intre ei. ex: Daca sunt 2 ciclisti in fata, vor plati amandoi cate 1 energie pentru o zona flat, sau cate 2 energie pt o zona montana.

Riscul de a face pana
In momentul in care zarul de miscare arata 4 rosu, se misca plutonul 4 casute (+ nr de ciclisti din zona frontala), iar apoi fiecare jucator da cu zarul pentru a vedea daca a facut pana sau nu.
Ordinea in care vor da cu zarul va fi urmatoarea:
  • Jucatorii din afara plutonului in ordinea de pe circuit (de la cel mai din fata spre cel mai din spate)
  • Jucatorii din pluton (in ordinea situarii in pluton, de la cel mai din fata la cel mai din spate)
  • Jucatorii din spatele plutonului (dupa aceleasi reguli)
Jucatorii din pluton trebuie sa dea cu zarul minim urmatoarele cifre:
Zona Flat,hill,downhill: 1+X (unde x=nr de ciclisti din zona frontala a plutonului)
Zona montana: 2+X
In cazul in care un ciclist din pluton face pana:
a) daca era in zona frontala, va fi mutat in zona din spate si nu se va putea misca tura viitoare
b) daca era in zona din centru, va fi mutat in zona din spate si nu se va putea misca tura viitoare
c) daca era in zona din spate, va fi asezat in spatele plutonului, dar se va putea misca tura viitoare.


Liderul Plutonului:
In cazul in care exista ciclisti in zona frontala a plutonului, token-ul de lider se mica clockwise DOAR intre ei.
In cazul in care nu exista ciclisti in zona frontala, token-ul de lider se misca clockwise intre toti jucatorii.

Ordinea de miscare in cadrul plutonului:
In ordine clockwise, incepand cu liderul plutonului, fiecare jucator isi misca toti ciclistii, dupa care se trece la urmatorul jucator.

Protected rider & Helper Rider(s)
Fiecare echipa are desemnata o zona in care isi poate muta cilcistii pentru a-l proteja pe UNUL din ei. Ciclistul protejat platesti cu 1 energie mai putin cand plutonul se misca.
Costul protejarii este 2 energie in momentul in care plutonul se misca, chiar daca ciclistul protejat e nevoit sa plateasca energie sau nu.
Cu un ciclist helper acesta plateste 2 energie, cu 2 ciclisti helperi plateste 1 energie fiecare.
Ciclistul protejat NU POATE FACE PANA!

Miscari in cadrul plutonului:
Pentru ciclistii din zona frontala:
  • Desprinderea din pluton
  • Mutarea in centrul plutonului
  • Mutarea pe spatiul "Protected rider" sau "Helper rider" al echipei.
  • Iesirea din pluton prin spatele acestuia in mod voluntar.
Pentru ciclistii din zona centrala:
  • Desprinderea din pluton
  • Mutarea in spatele plutonului
  • Mutarea in fata plutonului (daca nu sunt deja 3 ciclisti acolo)
  • Mutarea pe spatiul "Protected rider" sau "Helper rider" al echipei
  • Iesirea din pluton prin spatele acestuia in mod voluntar
Pentru ciclistii din zona din spate:
  • Mutarea in zona centrala
  • Mutarea pe spatiul "Protected rider" sau "Helper rider" al echipei
  • Iesirea din pluton prin spatele acestuia in mod voluntar

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13178Post MandrulDuce
07 Mar 2011, 22:42

V-am zis k le pun chiar si doar pt posteritate dk nu jucam cu ele.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13192Post MandrulDuce
08 Mar 2011, 01:09

Versiunea "buna" a char sheet-ului personalizat.
http://www.2shared.com/document/Esyanoo ... tapa1.html
Contine asa:
  • Poza cu stage-ul ce se va juca, precum si denumire si nr de km
  • Casuta cu toti ciclistii echipei (nume, poza, abilitati speciale - 3 pt leader, 2 pentru rouler si climber)
  • Tabel cu energie pt fiecare ciclist
  • Tabel cu risk-urile pt fiecare ciclist
  • Tabel cu tipurile de clasamente pt fiecare ciclist, unde vor fi trecute bonificatiile/penalizariel de ture (in cazul GC) si nr de puncte (Green Jersey si King of the Mountain)
  • Tabel cu Free movements si paid movements
  • In tabelul cu Free movements sunt trecute miscarile standard si in paranteza cu rosu de forma (+X) miscarile free aditionale oferite de o abilitate speciala a unui anumit ciclist.
  • Tabel cu toate abilitatile speciale explicate pe scurt
Daca mai e ceva de adaugat, ziceti acum. Daca nu, ma apuc sa fac si pentru celelalte echipe

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
tasurinchi
King Meeple
King Meeple
Posts: 863
Joined: 13 Jan 2010, 20:06
Location: Brașov

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13221Post tasurinchi
08 Mar 2011, 14:20

Trebuie sa recunosc ca faza asta cu plutonul e interesanta si apropie jocul si mai mult de realitate, dar in acelasi timp cred ca ne complicam prea tare si riscam sa nu mai fie fun.

Poti sa pui si varianta finala a player sheet-ului ca .doc, te rog? Si eu as recomanda sa nu faci si pentru celelalte echipe si sa ne lasi pe fiecare sa ne alegem oamenii :D Pe langa asta ar fi bine sa hotaram cu ce ciclisti jucam: doar cu cei in activitate sau bagam si legende?
Si inca ceva: poate ca ar fi mai bine daca nu ai pune in stanga sus etapa pana nu hotaram exact ce etape jucam.

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13224Post MandrulDuce
08 Mar 2011, 14:41

VERS DOC: http://www.2shared.com/document/U1vqWiY ... IQUEL.html

O sa pun si .doc -ul. Cu regulile de pluton , eu le-am scris sa fie. Oricum, pe player sheet e un rand liber in dreapta jos, pentru a pune TPP-urile in cazul in care jucam varianta standard.
Cat despre player sheet, etapa, ciclisti, etc... e banal de modificat. sunt practic 3 poze acolo. Clcik dreapta change picture si save as pdf.
Putem alege orice etapa. Eu unul insa as recomanda sa folosim etape din fisierul acela TDF 2009. E pe BGG unul si pt 2010 si park si pt 2011. Dar problema e ca sunt facute doar la modul...e o harta vazuta de la nivelul solului cu lvl-ele de altitudine (sectiune in munti). Si sunt trecute doar pctele intermediare cu altitudinile. Deci circuitul trebuie sa-l construim noi cu ce tile-uri consideram de cuviinta, respectand punctele acelea de altitudine. Lucru un pic mai dificil. Fisieul cu TDF 2009 e mai simplist in sensul ca are deja harta compusa din hexagoane si cu explicatii (hexagonul 6 green, 4 red, etc...) si o avem in format electronic (le poate studia toata lumea). Ca propunere, as zice sa incepem sa jucam etapele in ordine. Ele sunt 22 la nr si nuj dk putem juca atatea. Putem sa facem alta treaba. Stabilim un nr de etape (sa zicem 10) si dupa ce le terminam, dk mai vrem sa jucam, jucam pana la sfarsit, daca nu jucam etapa finala (cea din centrul Paris-ului), intrucat acolo se termina prin traditie Turul Frantei in fiecare an. Dar putem conveni si alt sistem.
Cat despre partea cu ciclistii, eu personal nu am cea mai vaga idee despre fenomen, si avand in vedere ca e vorba de "gusturi" (efectul in joc nu e atat de mare), sa-si aleaga fiecare ce doreste. Regula de atribuire a abilitatilor speciale e simpla: leader-ul 3 abiitati, ceilalti 2 cate 2. Personal, as dori sa includem si legendele pentru ca mi se pare ca tipul de pe BGG care a facut echipele astea "clasice" a stiut ce face... si nu vreau sa-mi bat capul sa dau abilitati speciale (plus ca nu as sti ce la se dau ca sa fac ciclistii cat mai apropiati de cei reali).
Singurul ciclist despre care stiu ceva este Lance Armstrong (m-am uitat o singura data la o etapa din TDF datorita lui) si mai stiu despre Copi sau ceva de genu asta (castigatoru din 2010) ca ziceau la stiri ca e primul ciclist din istorie care castiga TDF fara a castiga NICI o etapa.
Last edited by MandrulDuce on 08 Mar 2011, 16:28, edited 1 time in total.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Rautz

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13227Post Rautz
08 Mar 2011, 14:56

Apropo, nu stiu cine ar castiga in joc, banuiesc ca sprinterul sau liderul pentru ca sunt mai multe etape de plat, dar in viata reala 'Leader' ar fi cei mai slabi ciclisti sau cei care incearca sa castige o etapa dar in tur ies la mijlocul clasamentului.
Tururile se castiga aproape mereu de catre cei mai buni cataratori (nu in clasamentul cataratorilor, care e cu totul altceva, tricoul acela se castiga la catararile intermediare si evadari solitare unde isi dau duhul pentru punctele alea si dupa aia ies la mijlocul clasamentului)

La fel, in viata reala sprinterii castiga numai cand e tot plutonul grupat, nicidecum ca in joc prin evadari, si au fix 0% sanse la castigarea unui tur(pentru ca un sprinter vs catarator pe plat castiga 20 secunde, dar un catarator vs sprinter pe munte castiga 30 minute)

Acestea le-am scris pentru MandrulDuce, pentru ca zice ca nu se pricepe la ciclism, pentru a intelege defapt ca denominatiile sprinter/lider/catarator sunt total diferite viata reala/joc

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13231Post MandrulDuce
08 Mar 2011, 15:21

Mersi frumos de informatii. M-am uitat un pic si cred ca denominatiile din joc sunt "informative" si limitate. In sensul:
  • leaderii sunt cei care se misca la fel de bine (sau aproape la fel de bine) pe toate tipurile de teren, facandu-i oarecum mai "de cursa lunga"
  • roulerii sunt sprinteri "iepurasi" pe zone flat
  • climberii sunt sprinteri "iepurasi" pe zone montane
Cum vad eu treaba, sprinterii si cataratorii au rolul de a impune un ritm pentru pluton, cu scopul de a obosii adversarii, fortandu-i sa pedaleze intr-un ritm cu care nu sunt obisnuiti. Teoretic, fiind coechipiri si antreanandu-se impreuna, liderul lor de echipa este obisnuit cu tempo-ul impus de iepuras si se poate tine dupa el la o distanta cat sa-l vada asteptandu-se ca la sprintul final sa fie mai odihnit decat adversarii (pentru ca a pedalat intr-un ritm "familiar").
Cel putin in teorie, cam asta am observat eu ca se intampla la atletism si maraton. Cred ca daca tot energia picioarelor se foloseste, e cam la fel si aici. Oricum in viata reala nu cred ca poti limita tipurile de ciclisti la aceste 3 categorii si sa spui "climberii" sunt cei mai buni. Nu stiu despre fenomen, dar mi se pare relativ limitata aceasta catalogare si tind sa cred ca e vorba de mut mai mult (in general nici un joc nu poate recreea o simulare prea exact... nici jocurile de tip sport manager care au algoritmi arhi-complecsi dezvoltati in ani de zile si care tin cont de sute de parametri, daramite un board-game).

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Rautz

Re: Discutii preliminare: Giro d'Italia

Post: # 13250Post Rautz
08 Mar 2011, 18:10

Nu am spus cataratorii sunt cei mai buni ci ca trebuie sa fii catarator foarte bun ca sa castigi un tur. Dar se castiga destula faima si bani si ca sprinter sau castigator de etape
E ca la fotbal daca vrei: aproape mereu cel mai bun jucator din lume(si ia salariul cel mai mare) e considerat un atacant(sau cel putin un mijlocas f ofensiv care da f multe goluri) dar toti sunt vitali intr-o echipa si se poate castiga bine si avea faima pe orice post

Cat priveste pedalatul in pluton, liderul nu beneficiaza de un ritm familiar ci sunt 2 efecte: pe de o parte rezistenta la inaintare a aerului(forta de frecare) e mult redusa din cauza celor din fata, pe de alta parte cei din fata produc chiar un mic fenomen de sugere a aerului din spatele lor
Riders in a group save energy by riding close (drafting or slipstreaming) near (particularly behind) other riders. The reduction in drag is dramatic; in the middle of a well-developed group it can be as much as 40%
Practic cei mai din spate folosesc 20-30% mai putina energie pentru a strabate aceeasi distanta
E similar daca vrei cu cursele NASCAR, dar nu e similar cu atletismul in care desi e o mica reducere a rezistentei aerului nu e asa insemnata ci acolo intr-adevar e mai mult importanta impunerea ritmului preferat
Si ca sa iti dai seama de diferenta, recordul mondial de viteza pe bicicleta fara o masina in fata este de 133km/h.
Acelasi record mondial daca ruleaza in fata o masina cu paravan este de 268km/h!
Deci acel efect pomenit mai devreme este cu atat mai mare cu cat viteza e mai mare

Post Reply

Return to “Discutii preliminare intalniri”