Cateva intrebari - Terraforming Mars

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar topic-uri legate de reguli sau regulamente ale jocurilor precum si diverse variante oficiale sau neoficiale (care pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul threadurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe reguli si variante va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
obisnuituu
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2018, 18:09

Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106148Post obisnuituu
27 Jan 2020, 12:06

Salut

Am rugamintea sa ma ajutati sa lamuresc cateva neclaritati ale jocului Terraforming Mars.

1. Cartile Albastre cu actiuni

Versiunea 1 - Platesc pretul unei carti albastre si o pun din mana in spatiul meu de joc: se considera ca am facut o actiune
Joc actiunea de pe cartea albastra: se considera ca am facut a doua actiune

Versiunea 2 - Platesc pretul cartii si joc actiunea de pe carte ( repet este o carte cu actiune nu cu efect ), se considera ca am facut o singura actiune.

2. Oceanele

Pot pune un cartonas cu ocean pe harta doar atunci cand temperatura planetei este la zero grade Celsius sau mai mult.
Exceptie: daca pe carte este scris cu steluta in colt atunci nu respect acesta regula.

Astept sa imi raspundeti si sa imi spuneti cum se joaca corect.
Multumesc

vladV
King Meeple
King Meeple
Posts: 485
Joined: 05 Feb 2013, 11:10

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106150Post vladV
27 Jan 2020, 12:15

1. Versiunea 1 - actiunea de pe cartea albastra e o actiune dintre cele 2 ale unei ture personale, poti face o actiune de pe o carte albastra o singura data pe generatie

2. Plasezi ocean oricand iti zice o actiune sa faci asta: o carte ce o joci, platesti pentru Standard Project, alte surse. Nu e nici o constrangere legata de 0 grade, eventual constrangeri legate de jucatul unei carti (stanga sus).

User avatar
makowey
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 134
Joined: 06 Aug 2016, 09:52
Location: Sibiu
Contact:

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106151Post makowey
27 Jan 2020, 12:17

Versiunea 1 - Platesc pretul unei carti albastre si o pun din mana in spatiul meu de joc: se considera ca am facut o actiune
Joc actiunea de pe cartea albastra: se considera ca am facut a doua actiune
- corect si plasezi pe carte un marker de al tau
Pot pune un cartonas cu ocean pe harta doar atunci cand temperatura planetei este la zero grade Celsius sau mai mult.
- poti plasa oricand pe harta un ocean, daca nu exista vreo constrangere data de carte, poti pune oricand un ocean cu Standard Projects (cred ca cu 18M?) Ceea ce ai vazut la 0 grade este un bonus pe care il primeste cel care face trecerea, mai plaseaza un ocean daca exista si daca il plaseaza mai creste si punctele TR cu o pozitie extra fata de cele date de temperatura.

Steluta marcheaza o constrangere speciala si de obicei este scrisa cu LITERE MARI: locatia unde se aseaza, ...

obisnuituu
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2018, 18:09

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106193Post obisnuituu
27 Jan 2020, 23:55

Multumesc pentru raspunsuri.

Mai am o nedumerire.
Sa inteleg ca doar la cartile albastre care au actiune pe ele costul cartii reprezinta o actiune in sine ?
La celelate tipuri de carti platesc costul cartii, joc ce scrie pe carte si reprezinta o singura actiune ?
Astept raspunsurile voastre.
Multumesc !

User avatar
Haddeo
King Meeple
King Meeple
Posts: 1941
Joined: 28 Dec 2015, 18:59
Location: Bucuresti

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106194Post Haddeo
28 Jan 2020, 00:10

Orice carte pe care o joci , costul + efectul reprezintă o acțiune. Doar la cele albastre , acțiunea de pe carte e o acțiune in plus, pe care o faci voluntar, o singura data per cycle. Celelalte tipuri de cărți rămân in joc doar pt Taguri (și eventual puncte la final). Evenimentele nici pt Taguri nu rămân, ci doar ca și count (și eventual puncte la final).
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

obisnuituu
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2018, 18:09

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106195Post obisnuituu
28 Jan 2020, 00:28

Ok multumesc

phasola
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 80
Joined: 06 Oct 2018, 13:59

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106197Post phasola
28 Jan 2020, 09:05

Mai sunt carti albastre care au efect permanent (eg: reducere 2 gold la orice carte cu tag pamant).

User avatar
Haddeo
King Meeple
King Meeple
Posts: 1941
Joined: 28 Dec 2015, 18:59
Location: Bucuresti

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106198Post Haddeo
28 Jan 2020, 09:07

phasola wrote:
28 Jan 2020, 09:05
Mai sunt carti albastre care au efect permanent (eg: reducere 2 gold la orice carte cu tag pamant).
Corect. Acolo nu e nevoie de acțiune pt efect. E permanent și nelimitat.
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.

User avatar
makowey
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 134
Joined: 06 Aug 2016, 09:52
Location: Sibiu
Contact:

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106199Post makowey
28 Jan 2020, 09:14

Sau sa plasezi diferite resurse pe cartea de actiune cand se indeplineste conditia ceruta ( gen microbi, pentru orice tag de planta, animal, microb). Este in acelasi principiu enuntat de @phasola.

obisnuituu
Teen Meeple
Teen Meeple
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2018, 18:09

Re: Cateva intrebari - Terraforming Mars

Post: # 106276Post obisnuituu
29 Jan 2020, 22:54

Multumesc tuturor pentru raspunsuri !

Post Reply

Return to “Discutii reguli si variante”