Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar topic-uri legate de reguli sau regulamente ale jocurilor precum si diverse variante oficiale sau neoficiale (care pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul threadurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe reguli si variante va invitam in forumul Discutii generale.
Dang

Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 730Post Dang
08 Feb 2010, 11:46

Salutari.

1. In regulamentul jocului, scrie negru pe alb:
-Watson bears a lantern, pictured on his character token.
This lantern illuminates all the characters standing straight ahead of him!! (It is important to note that Watson himself is not illumated
by the lantern!!)

-The obstacles (shut-off gaslights, gardens, buildings) stop the ray of light from Watson’s lantern.

Poate e un pic stupida intrebarea, dar un felinar aprins opreste sau nu raza lanternei? Cu alte cuvinte nu vad rostul specificarii "shut-off gaslights" in reguli, puteau f bine sa spuna "gaslights" si gata, cuprindeau amandoua categoriile de felinare.

2. Off-topic. Nu am jucat decat vreo 10 jocuri pana acum, dar va intreb pe voi, cei batrani. Jack castiga vreodata? La jocurile noastre a castigat tot timpul detectivul. Daca da, cum? :twisted:

adixor

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 731Post adixor
08 Feb 2010, 12:34

About the gaslight, though... we had a session today, and my boyfriend insisted that lit gaslight don't stop Watson's light (the rules state unlit gaslight). I think that lit gaslights ARE obstacles, therefore they DO stop Watson's light from going any further. We played my way and I won, but I promised I would ask.

-Anything which blocks movement blocks Watson's light, so yes, a gaslight blocks it whether lit or not.



intr-adevar, formularea este nefericita. Exista un FAQ cu intrebari stranse din threadurile de pe BGG la care au raspuns chiar autorii jocului aici:

http://www.boardgamegeek.com/filepage/30020/complete-faq-for-the-mr-jack-base-game

sunt multe chestii pe care le jucam diferit. Referitor la a doua intrebare, Mr Jack castiga :). In medie cred in 40% din cazuri, ceea ce nu e si cazul tau. Inseamna ca Jack-ul vostru trebuie sa mai umble putin la strategie. Ba chiar o data am castigat si cu iesire de pe harta cand eram invizibil, ceea ce e destul de rar.

User avatar
Chuckila
King Meeple
King Meeple
Posts: 5084
Joined: 31 Jan 2010, 02:30
Location: Cluj Napoca

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 739Post Chuckila
08 Feb 2010, 20:44

Modul in care Jack trebuie sa joace pentru a castiga este putin mai subtil decat al inspectorilor.

Este indicat tot timpul sa ai inca doua personaje ochite din prima pe care sa le joci exact la fel ca si atunci cand ar fi Mr. Jack. O chestie care ar ajuta jucand Mr. Jack ar fi sa reusesti sa inhati un "alibi card" cu unul din personajele inca suspecte de pe harta. In acest mod, vei putea sa il folosesti ca si decoy in speranta ca in runda 7-8, cand inspectorii vor avea de ales personajul vinovat, sa aleaga gresit.

Din pacate eu am tot jucat jocul cu oameni noi si bineinteles ca ii lasam sa aleaga inspectorii, fiind mult mai usor. Chiar si asa, cred ca am o rata de peste 75% de castig - dupa cateva jocuri insa lumea se dezmeticeste si in acel moment va deveni putin mai dificil de castigat. Pe termen lung, intre doi jucatori experimentati, rata de castig inspectori vs Mr. Jack va fi undeva la 65% - 35%.

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3293
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 977Post VickdaReaper
16 Feb 2010, 18:21

Ca sa castigi cu Jack trebuie sa stii sa folosesti la maximum elementele de pe harta si sa-ti alegi de la bun inceput planul de evadare, pe care sa il adaptezi apoi. Si precum zicea si Chuckila, Sherlock Holmes poate fi foarte util in a fenta cat mai mult inspectorul. Un alt sfat ar fi sa iti alegi foarte bine runda in care vrei sa scapi (n-am sa-ti spun care este favorita mea ;)) si sa incerci sa stai cat mai mult in umbra. Nu doar o data am facut greseala de a trece in umbra stand pana atunci in lumina si neputand sa mai iau cu mine si alte personaje inca suspectate...

In opinia mea, siretenia si inocenta sunt cele mai bune arme in mainile lui Jack...
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

adixor

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 981Post adixor
16 Feb 2010, 19:05

si cateva abilitati de social engineering.. cel putin la mine au mers :) pare ciudat, dar conteaza si asta la jocul asta daca stii sa le folosesti, nu numai mutarile si strategia in sine.

haretel

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 1020Post haretel
18 Feb 2010, 12:38

hmmm....cateodata tin cat mai multe personaje vazute si incerc sa rezist 8 ture; am castigat de mai multe ori jucand asa ...

e mai usor parca sa le tii vazute decat nevazute

Dang

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 1024Post Dang
18 Feb 2010, 13:13

Da, si eu cred ca e mai usor sa tii personajele vizibile decat in umbra.
P.S. Timid, timid, a inceput si Jack al nostru sa castige cateva jocuri. Ba chiar de 2 ori a reusit sa fuga :)

adixor

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 1025Post adixor
18 Feb 2010, 13:15

vezi ca se poate?

si da, intr-adevar e mai greu sa tii totul invizibil. de aceea e si mai greu sa fugi.

bibicu

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 3447Post bibicu
05 May 2010, 09:52

Legat de intrebarea cu lanterna:
un lampadar cre e aprins oricum face pers de langa vizibil, asa ca nu mai conteaza lanterna lui Watson. De aceea specifica regulile shut-off gaslights.

haretel

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 3449Post haretel
05 May 2010, 10:05

Cum e, Bibicule ? Iti place jocul ? :)

Dang

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 3484Post Dang
06 May 2010, 10:11

bibicu wrote:Legat de intrebarea cu lanterna:
un lampadar cre e aprins oricum face pers de langa vizibil, asa ca nu mai conteaza lanterna lui Watson. De aceea specifica regulile shut-off gaslights.
N-ai inteles intrebarea initiala.
Un personaj poate fi la 2 hexuri de o lampa aprinsa (e invizibil) si in calea lanternei lui Wilson (tot invizibil pt ca lampa opreste raza, fie ea aprinsa sau nu - lampa)

badeamarius83

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 5628Post badeamarius83
10 Jul 2010, 00:52

tocmai ce am incheiat primele mele jocuri de Mr Jack (online ce-i drept dar decat deloc e bun si asa).
Primul joc am jucat detectiv - nu l-am prins pe jack.....probabil am facut multe mutari neinspirate. Cam pe la sfarsitul jocului cred ca am invatat ce face fiecare si nu mai aveam nevoie de regulament....
Al doilea am incercat sa intru in pielea lui Jack, si desi cred ca prima tura am inceput bine (erau eliminati doar 2 suspecti)...pana la urma am comis-o si in tura 5 am fost prins....

Apoi a venit si al treilea joc in care am fost de partea detectivilor. Am jucat mult mai atent si la sf rundei 6 l-am identificat pe Jack si la inceputul runei 7 l-am prins.
Toate jocurile au fost jucate impotriva aceluiasi jucator, care avea ceva jocuri la activ.

Jocul mi-a placut, are ceva aparte, devine destul de interesant pe parcurs.

Sunt convins ca fata in fata e si mai frumos, dar merge si online.

adixor

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 5630Post adixor
10 Jul 2010, 08:27

fata in fata are avantajul bluffingului. cel putin pe cand il jucam eu cu chris vorbeam mult pe tema "cine este", cu glume, poante, bluffing, acuze aiurea, etc. era mai interesant. in rest nu se schimba mare lucru, e tot un sah frumos :)

bibicu

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 5631Post bibicu
10 Jul 2010, 12:12

Am si eu o nedumerire legata de lanterna lui Watson.
Nu scrie explicit in reguli, dar banuiesc ca lanterna lumineaza toate hexurile pe o linie dreapta (pana da de un obstacol), nu numai hexul adiacent lui Watson. Adica lumineaza si la 2,3,4... hex-uri distanta ?

adixor

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 5632Post adixor
10 Jul 2010, 12:58

intr-adevar, lumina merge in linie dreapta pana la un obstacol (NU se opreste in alte personaje).

dar scrie in reguli, e o regula putin mai tricky dar corecta:
Acesta lanterna lumineaza toate personajele care stau in fata sa !
Cum nu pot sta 2 personaje pe acelasi hex, se subintelege ca toate persoanele din fata, pana la un obstacol sunt luminate. Iarasi, nu are sens sa lumineze doar hexul adiacent pentru ca acesta este automat "luminat" pentru fiecare personaj (fiecare personaj "lumineaza" hexurile adiacente, pentru ca daca sta cineva in ele amandoi sunt vizibili). In al treilea rand daca ar lumina doar hexul adiacent nu ar avea sens intrebarea din FAQ:
Poate Watson sa foloseasca lanterna pentru a lumina un personaj de celalata parte a unui obstacol?

badeamarius83

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 5633Post badeamarius83
10 Jul 2010, 13:15

bibicu wrote:Am si eu o nedumerire legata de lanterna lui Watson.
Nu scrie explicit in reguli, dar banuiesc ca lanterna lumineaza toate hexurile pe o linie dreapta (pana da de un obstacol), nu numai hexul adiacent lui Watson. Adica lumineaza si la 2,3,4... hex-uri distanta ?
sunt considerate vizibile toate spatiile de langa Watson, precum si spatiile in care este indreptatat lanterna pana da de un obstacol.
Daca in hex 2 si 4 din directia lanternei sunt 2 personaje acestea sunt vizibile (binenteles sa nu existe nici un obstacol)

coco

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 7307Post coco
07 Sep 2010, 15:12

Mi-am zis sa incerc si eu sa joc online, mi-am facut cont si am creat joc si......Am jucat multe jocuri online, sa exemplific doar sahul unde trebuie sa stai si sa cugeti, insa sa stau 20 de minute ptr ca adversarul sa foloseasca o carte nu am mai pomenit, Am zis ca o fi asa ca am nimerit eu un jucator mai incet...Alt joc la fel. Incep alt joc la fel. Aveam 4 jocuri incepute...iar partenerii jucau o carte odata la 15-20 de minute. Jocul e frumos insa online merita sa joci doar programat cu un cunoscut. Cu necunoscuti jocul dureaza de la 5 ore la 30 de zile.

adixor

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 7311Post adixor
07 Sep 2010, 15:57

eu joc lent asa, de-aia nu prea ma bag sa joc la intalniri. eu asimilez mult mr jack sahului si stau cel putin 15 minute la o mutare.

Dang

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 7315Post Dang
07 Sep 2010, 17:32

coco wrote:Aveam 4 jocuri incepute...iar partenerii jucau o carte odata la 15-20 de minute.
:)
E bine ca aveai o mutare la 15-20 de minute.
Pe hurricangames.com nu se (prea) joaca real time. Lumea intra, joaca o mutare, iese. Peste catva timp iar intra, iar mai muta o data, iar iese, si tot asa.
Eu am avut si jocuri care au durat 3 saptamani (cu oameni pe care nu-i cunosteam).
Cand joci cu oameni cunoscuti, si sunteti amandoi online (si nu faceti altceva in timpul asta), atunci poti sa zici ca joci real-time.

coco

Re: Mr. Jack - Lanterna lui Watson

Post: # 7538Post coco
19 Sep 2010, 17:00

Care ar fi logica la ultima tura (runda 8) sa mai joace ca ultima mutare sau ultima carte mr jack, in conditiile in care detectivul trebuie sa se decida asupra acuzatiei si sa o faca, ca ultima sansa de castig al jocului. In acest sens ce rost mai are, sau cu ce scop a mai fost prinsa ultima carte a lui mr jack? Nu era logic sa fie doar Gri, Galben si galben? Sau imi scapa mie ceva din regulament?

Post Reply

Return to “Discutii reguli si variante”