Power Grid - reguli licitatie / cost drum

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar topic-uri legate de reguli sau regulamente ale jocurilor precum si diverse variante oficiale sau neoficiale (care pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul threadurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe reguli si variante va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
Mada

Power Grid - reguli licitatie / cost drum

Post: # 49018Post Mada
20 Jan 2014, 22:47

Doua intrebari daca ma puteti lamuri.

1. Cel care incepe primul runda daca nu alege nicio centrala (spune pass), mai are voie sa liciteze cand alege urmatorul jucator o centrala sau e out ?
(daca totusi alege o centrala si pierde licitatia banuiesc ca poate licita la celelalte )

2. Unele teritorii au costuri foarte mici de constructie (drum gen 6, 8), altele mai mari ( drum 20, 21). Sunt totusi balansate regiunile in termeni de cost sau nu ?

Multumesc

User avatar
omucu
King Meeple
King Meeple
Posts: 890
Joined: 28 Dec 2010, 10:56
Custom Rank: Meeple-șef la boardgamers.ro
Location: Tg-Mures

Re: Power Grid - reguli licitatie / cost drum

Post: # 49021Post omucu
21 Jan 2014, 00:47

1. Daca cel care incepe spune pas, nu mai poate participa la restul rundei de licitatie. Daca pierde, el nu a zis pas, deci poate participa in continuare pana cumpara o centrala sau spune pas.

2. Parerile sunt impartite legate de echilibrul intre regiuni, dar avand in vedere ca-ti trebuie multe orase pentru a castiga jocul, nu ai cum sa ramai inghesuit mult timp, deci probabil ca se echilibreaza treaba un pic. N-am simtit in joc sa fie deranjanta diferenta de cost intre regiuni, ba chiar mi-a parut ca e o chestie in plus la care sa fii atent

MindAstray

Re: Power Grid - reguli licitatie / cost drum

Post: # 49028Post MindAstray
21 Jan 2014, 09:30

1. Asa cum zice si omucu, daca primul zice pas e out. Daca pierde, nu numai ca poate licita, dar el deschide urmatoarea licitatie si se tot intampla asta pana ori isi ia centrala ori zice pas.

2. Se echilibreaza prin suprataxa de pe orase - daca esti intr-o zona scumpa ai sanse sa fii destul de singur si sa ajungi chiar si pe level 3 sa faci orase pe 10Elektro, pe level 1 (ca nu s-a dus nimeni pana acolo). In zonele ieftine trebuie sa fii foarte atent, pentru ca e inghesuiala, si o sa platesti mai mult pe orase de la level 2 incolo si uneori o sa fii nevoit chiar sa "sari" pentru a putea construi. Echilibrul e daca lumea joaca bine, nu inseamna ca e ok sa lasi 1 sau 2 players singuri in zonele ieftine sau sa te "bati" pe cele scumpe.

Rautz

Re: Power Grid - reguli licitatie / cost drum

Post: # 49030Post Rautz
21 Jan 2014, 10:22

Am jucat un singur joc, deci nu-s expert, la inceput insa am avut aceeasi gandire, vai ce ieftin e aici.
Am remarcat insa ca cei care s-au pus in zone mai scumpe aveau la dispozitie o gramada de loc de dezvoltare mai tarziu, in timp ce eu am fost complet blocat, trebuindu-mi extrem de multi bani sa ies din situatie.
Deci cred ca la un joc bun se echilibreaza, nu cred neaparat ca e perfect balansat.

Mada

Re: Power Grid - reguli licitatie / cost drum

Post: # 49103Post Mada
21 Jan 2014, 23:25

Ok, atunci mai am inca o nelamurire.
Sa spunem ca primul deschide licitatia, al treilea spune pass. Se termina prima licitatie, sa spunem ca primul castiga.

Incepe a doua licitatie, al doilea jucator alege centrala. Jucatorul 3 mai participa sau nu ?

Multumesc pentru raspunsuri.

MindAstray

Re: Power Grid - reguli licitatie / cost drum

Post: # 49111Post MindAstray
22 Jan 2014, 09:48

Esti out daca pasezi doar cand era randul tau sa deschizi o licitatie. In exemplul dat de tine, jucatorul 3 poate licita in continuare.

Mada

Re: Power Grid - reguli licitatie / cost drum

Post: # 49188Post Mada
23 Jan 2014, 01:40

Multumesc pentru raspuns. :)

Post Reply

Return to “Discutii reguli si variante”