Singur si Civilizat

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar topic-uri legate de reguli sau regulamente ale jocurilor precum si diverse variante oficiale sau neoficiale (care pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul threadurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe reguli si variante va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
fixpix

Singur si Civilizat

Post: # 10947Post fixpix
30 Jan 2011, 23:30

Ideea asta mi-a venit in timpul unui joc interminabil de Civilization. Nimeni nu a intrat in conflict cu nimeni, toti s-au dus pe cale culturala/tehnologica/economica. Drept rezultat a fost un joc destul de static si monoton, fara prea multa interactiune. La fel de bine puteam sa-l joc de unul singur. Hei...stai un pic!

In aceasta varianta joci cam la fel ca pe calculator. Pornesti in mijlocul hartii, cu un oras si o gramada de civilizatii agresive de jur imprejur, controlate de inamicul tau preferat. Un general celebru. Napoleon. Caesar. Gica Contra. Scopul tau esta sa atingi una din conditiile de victorie inainte sa expire timpul sau sa fii anihilat de armatele lui.

SETUP
Identic cu cel din manual, cu urmatoarele in plus:
3. B. Alege o culoare pentru Adversar. El foloseste 4 armate si markerele militare. Porneste cu ele la nivelul cel mai de jos, la fel ca si tine.
3. F. Se folosesc doar cartile care nu necesita alt adversar uman, si anume:
- Exchange of Ideas, We Love the Despot Day!, A Gift From Afar, Disoriented din Antichitate (1 coloana)
- Lost, A Generous Gift, Knowledge Shared, We Love the Queen Day! din Medieval (2 coloane)
- A Princely Gift, Think Tank, We Love the President Day!, Out of Positions din Epoca Moderna (3 coloane)
Practic joci doar cu carti care se pot folosi fara a schimba extrem de tare regulile jocului.
3. G. Pentru Adversar folosesti un marker cultural cu fata in jos. Sau cu fata in sus daca te lupti cu una din civilizatiile puse la dispozitie
5. Harta se alcatuieste un pic diferit. Urmareste diagrama de mai jos:

__|11|__
66|11|22
66|XX|22
55|XX|33
55|44|33
__|44|

X - piesa de harta din care incepi tu.
1-6 - 6 piese aleatorii, asezate intr-un format hexagonal in jurul piesei tale
Bucatile de harta se aseaza cu fata in jos si nu sint descoperite la inceputul jocului.

RUNDA
Jocul merge normal, alternind intre tine si Adversar, pina cind unul cistiga. Tu poti cistiga doar prin victorie Culturala, Economica sau Tehnologica. Nu poti cistiga prin victorie Militara, Nu ai nici o sansa sa te atingi de capitala lui. Nu in viata asta. El cistiga prin victorie Militara sau Culturala, adica daca iti distruge capitala sau daca ajunge inaintea ta la victorie Culturala.

Se adauga un a sasea faza la runda si anume Faza Adversarului. In aceasta faza el va face urmatoarele lucruri, in ordinea de mai jos:
a) Muta markerul cultural al Adversarului un pas in fata. Daca a ajuns la victoria Culturala, ai pierdut. Altfel, se trece la puctul (b).
b) Verifica armatele Adversarului. Daca nu are nici una pe harta, du-te la pasul (c). Altfel, du-te la punctul (d).
c) Folosind un numar de zaruri in functie de nivelul Adversarului, se pun armate pe harta. Zarurile arata din ce directie vin armatele. Pentru fiecare zar o armata se pune pe bucata respectiva de harta. De exemplu, daca zarurile arata 2, 4 si 5, inseamna ca 3 armate vor intra pe harta, una pe piesa 2, alta pe 4 si a treia pe 5. Armatele trebuie sa vina din directii diferite, asa ca zarurile se refolosesc pina cind arata numere diferite. Cind armata vine pe bucata ei de harta, poti s-o pui pe oricare din cele 16 patrate. In mod normal ai avea tendinta s-o pui cit mai departe de orasele tale dar esti liber sa fii cit de indulgent/masochist vrei sa fii cu civilizatia ta.
d) Muta fiecare armata in functie de nivelul Adversarului. Miscarile trebuie sa aduca armatele lui mai aproape de orasele tale, deci fara trisat si miscari in cercuri! Adversarul poate trece prin apa si poate sa-si termine miscarile in apa. Daca trece printr-un patrat ocupat de o armata de-a ta, Adversarul se opreste si urmeaza lupta. Ca in jocul normal, dupa lupta armatele nu mai pot misca. De asemenea, armatele adversarului nu pot ocupa acelasi spatiu, cu alte cuvinte trebuie sa le invingi una cite una.

Alte reguli:
NIVELUL ADVERSARULUI
Inamicul tau creste pe masura ce jocul progreseaza, la fel cum s-ar intimpla in jocul normal. Diferenta, si avantajul acestei variante e ca nu trebuie sa-ti bati capul cu toate detaliile, ele pot fi abstractizate folosind pozitia markerului cultural:
Spatiile 1-3 - nivel 1
Spatiile 4 - 7 - nivel 2
Spatiile 8 - 12 - nivel 3
Spatiile 13 -> - nivel 4
Pentru o identificare rapida, compara pozitia markerului cu cea a Celebritatilor. Sau daca e mai usor de tinut minte, de fiecare data cind Adversarul primeste o Celebritate, creste un nivel.

_Nivel_|Miscari_ | Nivel militar | Carti de lupta| Nr de armate
__1___|____2___|___Nivel 1__|______3______|_____1_____
__2___|____3___|___Nivel 2__|______4______|_____2_____
__3___|____4___|___Nivel 3__|______5______|_____3_____
__4___|____5___|___Nivel 4__|______6______|_____4_____

Nivel: Cit de dezvoltat e Adversarul
Miscari: Cite miscari are fiecare armata de-a lui
Nivel militar: Ce nivel au markerele lui militare. Indica cit de puternice sint unitatile lui in lupta
Carti de lupta: Cite carti foloseste in lupta
Nr de armate: Cite armate aduce pe harta atunci cind nu mai are nici una

LUPTELE
Lupta merga cam la fel ca in jocul original, cu exceptia faptului ca Adversarul nu are armate permanente. La fel ca in cazul barbarilor, de fiecare data cind te lupti cu el, primeste unitati noi. La fiecare batalie amesteci 2 carti noi din fiecare grup (Infanterie, Artilerie, Cavalerie). La nivelul 4 se adauga 2 din grupul de Avioane. Din acest grup de 6(8) carti, Adversarul primeste pentru batallia curenta un numar de carti in fucntie de nivelul sau: 3 la nivelul 1, 4 la nivelul 2, etc, vezi tabelul de mai sus. Cartile se pun una peste alta, cu fata in jos, in asa fel incit sa nu stii compozitia fortelor lui.

Bataliile se desfasoara normal, cu cel care se apara jucind prima carte. Cind e timpul sa joci o carte pentru Adversar, pur si simplu iei prima carte din pachetul lui de lupta. Daca aceasta unitate poate distruge una de-a ta, Advesarul va face asta. Daca ai de ales intre mai multe, alege-o pe cea care ar fi anihilata inainte sa aiba ocazia sa reactioneze. Daca si asa ai de ales intre mai multe, alege cartea cea mai valoroasa. Daca adversarul nu poate sa-ti distruga nici o unitate, va incepe un nou front.

La sfirsitul luptei Adversarul primeste bonus la lupta egal cu pozitia lui pe Cultural Track daca lupta a fost in oras, sau jumate din aceasta valoare daca lupta a fost oriunde altundeva. Jaful de dupa lupta cuvenit invintagorului functioneaza la fel ca in jocul original. Daca alegi o resursa, poti lua orice se afla in Market in acel moment.

EXPLORARE
Atunci cind explorezi un segment nou de harta, se folosesc regulile originale. Diferenta este ca se foloseste doar un singur marker coliba/barbari. E la liberatea jucatorului sa aleaga care din spatiile predefinite vor primi markerul.
Atunci cind adversarul exploreaza un segment nou, sageata va fi orientata in directia din care vine el. De asemenea, se foloseste doar un singur marker pentru coliba/barbari.

SPIONIIn orice moment un Spion poate fi folosit pentru a anula miscarile unei armate.

MINUNI ALE LUMII
De indata ce markerul cultural al Adversarului intra intr-un spatiu cu 2 coloane, toate minunile Antice din Market sint scoase din joc si inlocuite cu Medievale. De indata ce intra intr-un spatiu cu 3 coloane, toate minunile Medievale sint inlocuite cu Moderne.

DIFICULTATE
Daca ti se pare ca jocul e foarte usor in varianta de mai sus, data viitoare incepe cu markerul cultural al Adversarului citiva pasi in avans.

Cam atit. Daca aveti comentarii, plasati-le aici si o sa incec din rasputeri sa va demonstrez ca nu aveti dreptate. Pe bune, e chiar o varianta agreabila. Mai buna chiar decit jocul original, care contine combinatia fatala de 3 elemente pe care le urasc din rasputeri in jocuri: kingmaking, leader-bashing si take-that. In plus, dureaza aproximativ o ora, adica atit cit joci in jocul original, minus celelalte 3 ore timp mort.
Last edited by fixpix on 31 Jan 2011, 00:41, edited 1 time in total.

adixor

Re: Singur si Civilizat

Post: # 10948Post adixor
30 Jan 2011, 23:40

eu unul de-abia astept. am facut setupul dupa varianta asta si arata totul excelent si imbietor. doar ora ma tine sa joc acum un CIV. Vedem maine! Multumim!

pfinix

Re: Singur si Civilizat

Post: # 10949Post pfinix
30 Jan 2011, 23:59

foarte tare ideea. n-am jucat jocul in varianta board game, dar am jucat mult pe calc. imi place cand se gasesc variante de jucat solo cate un joc, pt ca uneori pur si simplu nu ai de unde sa gasesti oameni sa joci chestii.

adixor

Re: Singur si Civilizat

Post: # 11113Post adixor
02 Feb 2011, 20:46

am incercat varianta, dar nu am jucat decat 7 runde pana acum (aici).

Pana acum nu am dat de probleme deosebite, pare o metoda extrem de eleganta, desi, probabil speriat de invazie mi-am facut suficienta armata cat sa nu am probleme in primele runde. Stiu ca daca e nevoie se poate incepe jocul de mai "sus" pe Culture Track, dar macar sa termin asa acum. Atacurile nu au fost nici f. slabe, mi-a murit in fiecare atac cel putin o unitate. Sunt curios cum e mai departe, pana acum sunt super incantat de aceasta varianta, mai ales ca nu am cu cine sa joc. Stau cu un prieten care (CULMEA!) cat m-am jucat, pentru ca i-am facut pofta, a jucat CIV2 pe PC! Sacrilegiu! Dar asta e... mergem mai departe...

Poate nu ar strica sa citim un review CIV de la tine fixpix, se pare ca te-ai lovit de niste probleme cu jocul. Eu din cele 7 ture ale mele cu varianta asta nu-i pot reprosa decat faptul ca incep sa fiu supraincarcat cu reguli pe fiecare carte de tehnologie, government, wonder si carti de cultura.

User avatar
VickdaReaper
Super Moderator
Super Moderator
Posts: 3320
Joined: 16 Feb 2010, 18:00
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Singur si Civilizat

Post: # 11116Post VickdaReaper
03 Feb 2011, 00:24

Uhm, scuzati-mi bagarea in seama, dar ma vad nevoit sa spun: este cu adevarat sacrilegiu sa spui ca e un "sacrilegiu" sa joci "CIV2"...
Pentru board games sunt fidel cum era Castro pentru Cuba...

Colectie

fixpix

Re: Singur si Civilizat

Post: # 11118Post fixpix
03 Feb 2011, 05:27

Asa se intimpla si in jocul normal, plus ca acolo trebuie sa fii atent la inca trei jucatori si optiunile lor. Nu mi-a placut nici mie faptul ca jocul se inglodeaza din ce in ce mai tare. Primele runde dureaza 5 secunde, ultimele, 50 de minute.

Restul problemelor tin exclusiv de alti jucatori si nu apar in varianta asta. Nu este nimeni sa-ti dea in cap daca esti prea bun, nu-ti parasuteaza nimeni efecte nasoale din senin. Jocul normal esueaza complet din punctul meu de vedere. E bun de solitaire, dar parca sint optiuni mult mai bune pe piata.

Nu prea cred ca-i fac review pentru ca nu merita. Prefer sa-mi pastrez timpul pentru jocurile despre care imi place sa vorbesc.

adixor

Re: Singur si Civilizat

Post: # 11127Post adixor
03 Feb 2011, 11:11

@VickdaReaper: sorry, nu am vrut sa zic nimic de CIV. Era un sacrilegiu faptul ca juca asta IN TIMP CE eu jucat boardgame-ul! In rest.. si eu am inrosit circuitele vechilor mele computere cu CIV ...

@fixpix: i get it. intrebare: in 2 l-ai jucat? e mai manageable si mai interesant? Ca feeling din turele de pana acum imi place mult (solo), macar de ar functiona corect in 2.

User avatar
Keyser
King Meeple
King Meeple
Posts: 1111
Joined: 12 May 2011, 00:20

Re: Singur si Civilizat

Post: # 15204Post Keyser
17 May 2011, 13:27

O sa intreb aia chiar daca nu are legatura cu varianta pentru un singur jucator dar are legatura cu jocul.

Ce se intampla cand ataci un adversar (o armata/scout sau un oras) iar el nu are nici o unitate?

In regulament scrie ca scout-ul nu poate intra in huts/villages (mai putin cand esti cu romanii) insa la combat scrie ca scout-ul moare automat cand intra battle fie ca e cu un alt jucator fie ca e cu barbarii. Cum poate scout-ul sa intre in lupta cu barbarii? (in afara de situatia in care e insotit de o armata, caz in care scrie ca daca armata moare atunci moare si scout-ul)?

si ca sa fiu sigur: Daca omori un scout (deci nu exista lupta) primesti in continuare loot-ul pentru invingator, nu?

Multumesc.
#nambos

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. - Verbal Kint

m4r1us

Re: Singur si Civilizat

Post: # 15291Post m4r1us
18 May 2011, 23:29

Daca adversarul nu are unitati nu inseamna ca neaparat pierde lupta. El poate avea bonusuri de la Generali/Baracks/Academy, care adunate sa faca mai mult decat suma puterii unitatilor tale+ bonusurile tale. Daca ataci un oras, mai pui si apararea orasului 6/12 sau 10/16, cu sau fara ziduri, capitala sau oras normal.

Scout-ul exploreaza huts daca ai ca forma de guvernamant republica. Romanii au aceasta abilitate pt ca pornesc ca republica. Daca tu ulterior schimbi forma de guvernamant, scout-ul nu mai poate explora huts si nici armata nu mai poate face orase. In villages scout-ul nu poate intra decat insotit de o armata. La fel, nu poate intra nici peste armate inamice. Bine....acest "nu poate" este o exprimare oarecum proasta. Daca ai alege sa intri cu el intr-un sat sau peste alta armata, scout-ul ar muri si ai fi nevoit sa-l iei de pe harta. Nu vad de ce ai vrea sa faci asta. In plus, neexistand o bataie propriu-zisa nu exista nici recompensa.

@fixpix si adixor. Nu stiu daca e treaba de gusturi sau nu, dar.... Solo nu l-as juca niciodata. L-am jucat de multe ori in doi, de cateva ori in 3 si o data in 4. De la 2ore la 6. E mai interesant cu cat sunt mai multi jucatori. Daca nu te incurca nimeni, in cel mult 2 ore castigi jocul prin orice varianta. Iar ca sa-ti maresti si mai mult sansele TREBUIE sa-i incurci tu pe ceilalti. Cu cat jucatorii interactioneaza mai mult, cu atat jocul devine mai interesant. Turele nu dureaza atat de mult cand ai un plan. Poate numai daca numeri de 10 ori ciocanele alea si nu te hotarasti ce sa faci cu ele. De obicei imi aleg o directie(bani, cultura sau tehnologie) si o sustin si de armata. Dar nu e o regula. Nemtii nu castiga doar militar, rusii tehnologic, romanii pe cultura s.a. Cu oricare civilizatie poti castiga in orice fel. Trebuie doar sa te gandesti putin cum. Si cel mai important...nu e deloc repetitiv

User avatar
Keyser
King Meeple
King Meeple
Posts: 1111
Joined: 12 May 2011, 00:20

Re: Singur si Civilizat

Post: # 15293Post Keyser
19 May 2011, 01:08

Ok, dar daca adversarul nu are unitati cum se desfasoara lupta? Sa zicem ca incep eu, deschid un front, el nu are ce sa puna pe frontul respectiv, deci practic nu ma bat cu nimeni. Unde se aplica bonusurile dar el nu are carti in mana pe care sa le joace?
#nambos

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. - Verbal Kint

m4r1us

Re: Singur si Civilizat

Post: # 15294Post m4r1us
19 May 2011, 07:37

Combat bonus se calculează înainte de luptă. Ar fi bine să îl calculezi singur înainte de a ataca pe cineva. Dacă adversarul nu are unităţi, el are in apărarea lui doar acest combat bonus. Iar tu va trebui să.l depăşeşti. E ca şi cum ai juca fotbal cu cineva şi meciul ar începe de la 4-0

User avatar
Keyser
King Meeple
King Meeple
Posts: 1111
Joined: 12 May 2011, 00:20

Re: Singur si Civilizat

Post: # 15297Post Keyser
19 May 2011, 09:49

Ca sa inteleg: Eu atac o armata a adversarului (adversar care are construit Baraks, deci + 2). In timpul luptei orice carte pe care o pun eu jos primeste 2 damage automat? Sau la sfarsit cand se calculeaza strenght-ul total el are automat 2 puncte? Sau amandoua? :P

/later edit: cred ca este o neintelegere din cauza ca nu am inteles eu bine cum se foloseste combat bonus. (am recitit un pic din regulament). Combat bonus se aplica fiecarei unitati in parte? (adica un arcas cu stregth/hp 1 va avea 3 daca avem combat bonus +2?). Sau se aplica doar la sfarsitul luptei cand se numara strenght-ul? din ce am recitit pare ca ar fi a doua parte.
#nambos

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. - Verbal Kint

User avatar
imba
King Meeple
King Meeple
Posts: 836
Joined: 18 Jul 2010, 04:15
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Singur si Civilizat

Post: # 15299Post imba
19 May 2011, 10:35

Eu stiu ca se aplica doar la sfarsit. Astfel ca un adversar cu 1-2 unitati in mana isi poate apara capitala vs 5-6 unitati.

m4r1us

Re: Singur si Civilizat

Post: # 15300Post m4r1us
19 May 2011, 10:39

Bonusul se adauga la sfarsit la total strenght. Nu are nici o legatura cu puterea unitatilor implicate in lupta si nici nu le afecteaza pe cele adverse. Deci nu iti da nici un damage tie. Ai spus bine. E a doua parte. Cel mai ok ar fi sa iti dau un exemplu.

Sa spunem ca ataci un oras advers care are ziduri iar respectivul nu mai are unitati disponibile. Dar are un general si o Barack. Asta inseamna pt el un bonus de 10(pt oras)+4(de la general)+2(barack)=16.
Neavand unitati disponibile, tu va trebui sa ai o putere totala mai mare de 16. Sa presupunem ca ai si tu un general. Deci nu mai ai de recuperat decat 12. Adica puterea unitatilor tale din lupta aceasta ar trebui sa fie mai mare de 12. In functie de asta te hotarasti(inainte de atac) cu cate armate de duci peste orasul respectiv pt a avea un battle hand size care sa-ti asigure victoria, presupunand ca ai un stacking limit care iti permite 3-4 armate in acelasi loc. Nu uita ca armatele trebuie miscate toate odata si din acelasi loc pt a face ce am spus inainte. Adica mai intai trebuie sa le aduni impreuna pt ca in runda urmatoare sa poti ataca cu toate.

Sper ca am fost destul de explicit ;)

User avatar
Keyser
King Meeple
King Meeple
Posts: 1111
Joined: 12 May 2011, 00:20

Re: Singur si Civilizat

Post: # 15304Post Keyser
19 May 2011, 11:12

Da, e logic ce spui. Nu am inteles de la inceput pentru ca eu credeam ca bonusul se adauga fiecarei unitati in parte.

Multumesc pentru lamuriri.
#nambos

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. - Verbal Kint

User avatar
mvl4d
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 305
Joined: 30 Mar 2013, 15:46
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Singur si Civilizat

Post: # 38884Post mvl4d
19 Apr 2013, 02:19

Foarte interesant , bookmarked, trebuie incercata :)

Post Reply

Return to “Discutii reguli si variante”