Best new game - august 2019

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).

Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1299
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Best new game - august 2019

Post: # 101863Post rabesandratana
31 Aug 2019, 15:45

Multe jocuri mai jucaram si luna asta:


Adventure Land: surprinzator de bun jocul, pentru cat de simplu e. Ai un grid pe care trebuie sa mergi cu meepalsii tai, iar inainte de fiecare tura, se trag cate 2 carti care arata in ce loc de pe harta, apar comori, arme, creaturi de gheata contra carora trebuie sa lupti, camarazi, etc. Apoi, ai 2 mutari, fie cate o mutare cu cate un meepels diferit, ori cu acelasi muti de 2 ori. Foarte important e ca nu poti muta decat in jos si spre dreapta, niciodata nu te mai poti intoarce de unde ai plecat, asa ca odata ajuns in coltul de jos al hartii, respectivul erou a ajuns la capatul drumului. Dar nu e problema, penru ca ai multi. Important e sa stii cand si pana unde sa ii muti. Are 3 scenarii de joc, care schimba putin jocul de la o partida la alta. Lupta contra creaturilor de gheata nu e inutila, pentru ca primeti puncte in functie de cati omori iar aruncarea zarurilor nu e doar una norocoasa ci poti foarte mult sa influentezi rezultatul final prin chestii pe care le-ai cules pe drum. Nota 8,5 si cred ca nota o sa creasca pe masura ce o sa il joc in mai multi jucatori.

Citrus: Jocul asta parca are ceva elemente din Carcassone plus cateva din Alhambra. Se trag tile-uri din saculet, cu plantatii de citrice si se asaza in market de unde poti cumpara o linie sau o coloana dorita. Apoi le plantezi in jurul unui depozit si precum in Carcassonne, revendici sau nu, respectivul tile, dupa care poti chiar sa maresti acea plantatie cu tiles de aceeasi culoare. Cand se formeaza un patrat in jurul unui depozit, vedem cine detine mai multe plantatii si acela primeste puctele revenite locului intai si locul 2 va lua punctele mai putine. Se extrage un nou depozit care o sa aiba imprimat un alt numar de puncte si se asaza in locul dorit pe plansa. Are mult mai multe elemente acest joc, gen cum sa iti retragi un meepels pentru a face bani si scor sau cum sa construiesti plantatii pe locurile de unde primesti diferite bonusuri sau abilitati.
Nota 7.9 cu posibilitate sigura de crestere dupa ce o sa il joc cu 3 sau 4 jucatori. In 2 nu e tocmai adecvat, mai ales ca se bazeaza pe area majority ca scor. Un minus ar fi 2 dintre plantatii, care seamana foarte mult la culoare, gen portocaliu si siclam, in lumina slaba, nu prea le puteam distinge.

Hansa: un pick up and delivery vechi dar bun. Nu ma omor dupa acest mecanism de joc, dar uneori ma surprinde in mod placut. In Hansa a reusit sa faca asta, pentru ca ai cateva simple actiuni din care poti alege: platesti bani ca sa muti barca, cumperi butoaie cu bunuri dintr-un oras, vinzi butoaiele daca ai cel putin 2 din acea culoare, intr-un oras unde ai o taraba sau arunci un butoi cu bunuri pentru a putea construi o taraba intr-un oras. Punctele se fac atunci cand vinzi seturi de butoaie, pe care le intorci pe spate si la final le numeri in functie de cate sunt desenate pe acel token. Mereu cand vinzi, esti nevoit sa arunci una dintre tarabele tale de pe plansa. Stiu ca poate pare boring, dar odata jucat, te tine destul de prins datorita deciziilor continue pe care trebuie sa le iei si mai ales cand e momentul sa faci o actiune. Nota 8.1

Honshu: Un fel de Kingdomino jocul de carti, dar parca un pic mai complex. Are un varf de trick taking prin care alegem ce carti luam/castigam pe care apoi le asezam in orasul nostru, care o sa ia forme care de care maiu ciudate si intortocheate. Esti obligat ca mereu sa acoperi cu noua carte asezata, macar un colt dintr-o alta carte din orasul tau. Unele carti iti dau resurse iar altele locuri unde sa vinzi resursele pentru un numar diferit de puncte. La final, pe langa punctele luate de la resursele vandute, le numaram pe cele de la cel mai mare cartier, cate 2 pct pentru fiecare padure si 3 puncte pentru un lac, cu mentiunea ca primul are zero puncte mereu si doar de la al doilea numaram din 3 in 3. Nota 8.4 si e unul dintre jocurile bune de carti care nu iti lasa impresia ca joci un joc de carti ci mai mult unul cu tile placing.

Johari: Asemanator cu ce regasim in Glass Road, fiecare are un pachet de carti cu aceleasi actiuni, dintre care jucam pe spate 3 si le intoarcem una cate una pentru a fi rezolvate. Poti lua toate cartile dintr-un market, poti face schimb de pietre nestemate (despre asta e jocul) sau le poti vinde atunci cand ai strans destule carti cu pietre. Ai 2 alegeri la vanzare: fie vinzi unui bijutier, care vrea diversitate, adica 4 pietre de culori diferite si apoi la scor muti pe plansa propie doar una dintre ele la alegerea ta, fie vinzi catre colectionar, care vrea doar pietre de acelasi tip iar aici muti pe plansa propie sa zicem diamantul, atat cat este diferenta fata de cartile cu diamant avute de adversar. La final, in functie de cat ai mutat fiecare piatra pe plansa ta, o sa iti indice un numar de puncte si vezi daca ai castigat. Nota 7.7, pentru ca este o idee cam lung pentru un set-collection.

Montana: genul ala de joc foarte bun care trece neobservat pentru ca apar atat de multe, incat e greu sa tii pasul cu toate noutatile. Un euro foarte rapid, poate cel mai rapid pe care l-am jucat vreodata dar care iti da senzatia de joc serios si nu de filler de juma` de ora. Plansa modulara cu parcele hexagoane pe care trebuie sa le cumparam, nu cu bani ci cu bunurile desenate pe ele. Partea buna e ca nu e cu puncte ci avem un numar de constructii pe care trebuie sa le asezam pe parcelele revendicate. Care scapa primul de ele, a castigat. Ca selectare de workers, pentru ca e un worker placement, vine cu un spinner ci in ciuda haterilor care spun ca asta inseamna doar noroc si nu strategie, e foarte fun, mai ales ca poti plati grau ca sa alegi alti workeri daca nu iti place ce ti-a oferit spinnerul. La elementul de worker placement e foarte interesant, pentru ca nu avem fiecare culoarea noastra de meepalsi ci "angajam" din acelasi "pool" pe cei doriti. Vrei sa te duci sa iei dovleci, angajezi workeri portocalii, vrei piatra, angajezi pe cei gri, etc. Apoi, odata plasati si platiti, muncitorii raman pe plansa si nu se intorc la tine. Pentru ca NU sunt ai tai ci doar niste zilieri care fac treaba si pleaca. Locurile de pe plansa raman blocate pana cand unul dintre "nefericitii" de la masa, o sa aiba neaparat nevoie de acel bun si e nevoit sa plateasca un salariu mare unui worker ce ii va aduce putine bunuri. Odata ocupate toate locurile de la agricultura sa zicem, workerii sunt aruncati in gramada si ne putem bucura din nou de toate spatiile "ieftine" si eficiente. Foarte, foarte bun jocul, cu componente de cea mai buna calitate si s-a lasat cu 3 partide la rand, semn foarte bun, zic eu. Nota 8,7 si il recomand atat gamerilor care vor un euro rapid dar si celor care inca nu au intrat pe sfera jocurilor euro. E un entry-level excelent in care nu stai 2 ore, nici macar 1 ora ci aproximativ 30 minute in 2 jucatori. In 3, l-am jucat in 45 minute. Pacat ca Rahdo a dat-o in bara cu review-ul acestui joc in 2017 si m-a plictisit de moarte pana ce m-a facut sa ignor total Montana. Noroc ca mai fac si altii cate un playthrough bine explicat si asa am descoperit o bijuterie din pct meu de vedere.

Village: la fel precum si in cazul lui Trajan si la Village asteptarile mele erau setate foarte sus. Dar, la fel precum la Trajan, dezamagirea a fost si mai mare dupa ce am terminat partida. Nu am simtit tematica aia de care vorbeste lumea, nu mi-am dat seama de ce a primit premii si nici nu pot sa spun ca agreez faptul ca imi mor meepalsii si trebuie sa ii ingrop intr-un mormant detaliat desenat pe plansa. Un pic morbid. Iei cate un cub de pe plansa, declansand astfel o actiune. Oamenii tai devin astfel, calatori, preoti, politicieni, comercianti, etc si odata cu trecerea discului pe plansa (trecerea timpului) cate unu o sa moara si trebuie sa il ingropi, fie in locul de cinste al satului, de unde iei si puncte, fie daca nu mai e loc, intr-un mormant pentru oameni obisnuiti pe care ii uita toata lumea, pentru ca nu au facut nimic important in viata. O sa ii dau nota 8, pentru ca nu e deloc un joc rau, dar credeam ca o sa il notez undeva intre 9 si 10. E clar ca trebuie sa mai joc si Village si Trajan, pentru a descoperi ce nu am gasit eu in ele asa de palpitant.

My Village: Acum sa vorbim despre varianta jocului de carti a lui Village. Si conform asteptarilor, cum ca asta ar trebui sa fie un joc micut/light, e o magaoaie de joc cu o gramda de carti si actiuni complexe luate prin drafting de zaruri care actineaza cartile in functie de numarul inscris pe ele. Teoretic faci cam acelasi lucru precum in precedentul joc. Calatoresti, vinzi bunuri pe care le creezi intai, construiesti biserica, mor oamenii odata cu trecerea timpului si ii ingropi iar aici apare si tokenul cu moartea cu coasa care asteapta pe pod sa ii inhate.
Initial cei cu care am jucat au zis ca le place mai mult decat Village dar mie mi se pare prea complex jocul. Village e mai family asta e pentru gameri care prefera ceva mai heavy.
Nota 7.8

Priests of Ra (reimplementare Ra): Un clasic de la R.Knizia in care mecanismul de licitatie e diferit fata de alte jocuri. Aici nu avem bani ci fiecare un set de 4 jetoane de lemn cu cifre si cel care ofera cifra mai mare, ia toate tile-urile pentru care se liciteaza si apoi da acel jeton la schimib pentru cel din mijlocul mesei, care la inceput e cifra 1. Asa ca succes, sa castigi tura viitoare vrveo licitatie cu cea mai mica cifra din joc. Astfel, mereu cand cineva va castiga licitatia, va primi la schimb ceea ce se afla in acel moment in mijolcul plansei. Uneori poate nici nu esti foarte interesat de tile-uri ci vrei doar acel jeton pentru a avea o cifra mare runda urmatoare. Sa vorbim si despre cele aproape 200 de tile-uri. Set-collection cu egipteni de diferite indeletniciri, din care daca nu ai nimim 2, nu poti scora, apoi cladiri de diferite forme care la fel trebuie sa fie minim 2. Apare si un tile cu blestem de care poti scapa doar daca ai 3 vraci. Cu cat ai mai multe blesteme, cu atat pierzi un numar mai mare de puncte la final de joc. Aaa, si am uitat sa zic mecanismul principal de joc. Fiecare trage un tile din sac si il pune pe plansa din centru. Daca cineva a tras pe RA, incepe imediat licitatia, daca nu, un jucator poate sa nu traga un tile si sa inceapa licitatia pentru ca e multumit cu ce s-a acumulat pe plansa centrala. De aici apar uneori si acele blesteme presarate printe tile-uri bune. Nota 8.1

Just One: Stiti voi jocul ala de a luat anu asta Spielu'? Nuuu? Nu va faceti griji daca nu ati auzit de el, ca nici eu nu prea stiam nimic pana la anuntarea castigatorului. Si din lipsa de spatiu dar si cateva grame de pesimism, am ales sa nu il cumpar, ci sa il fac. Cum prin casa sunt o gramada de carti de Activity si Nume de Cod, am confectionat acele suporturi si cum markere se gasesc la tot pasul, ne-am pus pe jucat la un pahar de vin. Si a fost fun. Am ras, ne-am simtit bine. Ideea e ca unu e cel care trebuie sa ghiceasca un cuvant si toti ceilalti incearca sa il ajute cu indicii scrise pe placute proprii. Acele placute sunt intai aratate intre jucatorii care dau indiciile, si daca se repeta vreun indiciu, se anuleaza intre ele. Apoi cel ce trebuie sa ghiceasca, vede doar indiciile ramase disponibile si dintr-o incercare, trebuie sa gaseasca solutia. Daca la inceput ne mai anulam indiciile intre noi, dupa scurt timp, am realizat, fara sa ne vorbim intre noi, ca jucatorul X scrie mereu cuvinte uzuale, jucatorul X are tendinta sa scrie cuvinte rare/pompoase, altul scrie cuvinte foarte scurte si uite asa am inceput sa banuiem cam ce indiciu scrie fiecare si sa nu ne mai anulam. Jocul nu e rau, dar nu are prea multa rejucabilitate. E fun la un pahar, lumea rade, dar dupa cateva ture parca devine putin cam anost. Nota 7.7 si nu, nu merita vreun premiu. Nu stiu cum a putut castiga Spiele des Jahres. Imi amintesc acum de o faza, cand ne-am anulat intre noi toate indiciile si l-am pus pe cel care trebuia sa ghiceasca sa spuna si el un cuvant la nimereala, poate-poate din sutele de mii de cuvinte romanesti, il spune chiar pe ala. Si surpriza! A nimeri...nu, glumesc! Jucam cu oameni simpli, normali, nu cu clarvazatori.

Yokohama: iar la final am pastrat ce e mai bun. Nu am jucat Istanbul inca, dar stiu cu ce se mananca iar Yokohama e un ceva de genul ala doar ca mult mai complex. Si nu, nu va lasati speriati de sutele de componente si de zecile de planse sau de spatiu imens pe care il ocupa pe masa. Nu e dracul chiar asa de negru. Ba e chiar colorat, dupa ce faci 2 sau 3 mutari si realizezi ce simpu e de jucat. Fie pui 3 muncitori in 3 spatii diferite si apoi iti trimiti pe unul dintre ele, pionul SEF, care activeaza practic locul si implicit aciunea de acolo, fie pui doar 2 muncitori intr-un singur spatiu si apoi trimiti pionul SEF pentru activare. Iar activarea unei actiuni este de tip cumulativ. Adica se numara toate piesele din culoarea ta prezente in acel spatiu si primesti "atat cat poti sa duci".

Adica, daca ai 2 muncitori plus seful, total 3, plansa iti spune cat peste primesti pentru un total de 3. Sau cati bani iti da banca pentru un total de 4 piese din culoarea ta, prezente acolo. La final de runda, toti muncitorii se intorc la tine, doar Seful ramane pe loc si in runda urmatoare se poate muta doar pe un traseu "desenat" de catre tine in prealabil. In jocul asta poti face puncte prin multe modalitati. Vrei sa strangi bunuri si apoi sa iei contracte pe care sa le livrezi pentru 5-6-7 puncte? Poti face asta! Daca tu crezi ca asta e strategia care iti va aduce locul 1. Vrei sa donezi bunuri la biserica, ceea ce iti va aduce puncte. Atunci nimeni nu te opreste sa o iei pe "caile divine". Poate asa o sa castigi! Poti da bunuri de export care aduc multe puncte, poti construi magazine sau cladiri care iti dau bonusuri si multe puncte.

Exista un loc de unde poti cumpara carti cu abilitati speciale, care te fac sa ai puteri pe care alti jucatori nu le au si sa incalci regulile jocului. Jocul asta iti "blocheaza" creierul, nu pentru ca sunt prea complexe actiunile, fiind foarte simplu de realizat, ci prin multitudinea de stategii pe care le poti adopta. De multe ori ne faceam un plan, si pana ce venea randul repsectivului jucator, uita ce voia sa faca, si nu din cauza memoriei precare ci pentru ca inaintea ta se gasea mai mereu cate un jucator care facea o mutare interesanta prin care lua multe puncte si imediat se aprindea beculetul "A, o sa fac si eu asta!" Si uitai ce ai planificat pentru runda ta. Si incepeai sa faci noua strategie vazuta la adversar, cand colo, se trezea altul ca facea o mutare si mai interesanta "A, da stai, ca acum vreau sa fac si asta!" Si uite asa, e o harababura de planuri si mutari strategice in capul tau, pana ce ori le uiti pe toate, si incepi una noua, ori o scoti cumva la capat si rand pe rand le faci pe toate si scoti o "droaie" de puncte. Extrem de bun jocul si i-as fi dat 10, dar am jucat doar o partida si trebuie sa il mai digeram putin pana ce sa ne intre bine in sistem si sa nu ne cada prea greu. Nota 9,5 si jocul lunii. Asa ca Nu va feriti de magarus (pardon, Yokohama)! ca nu musca, e doar un urias care "latra" dar nu musca.

Jocul lunii: Yokohama si mentiune speciala pentru Montana, ca iar ramane uitat prin cotloane si e un euro prea bun si rapid.
Last edited by rabesandratana on 31 Aug 2019, 16:07, edited 2 times in total.

User avatar
Miţã
King Meeple
King Meeple
Posts: 2055
Joined: 05 Jan 2013, 10:56
Custom Rank: Zombie Killer
Location: Dr.Tr.Severin

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101865Post Miţã
31 Aug 2019, 16:01

Montana: genul ala de joc foarte bun care trece neobservat pentru ca apar atat de multe, incat e greu sa tii pasul cu toate noutatile. Un euro foarte rapid, poate cel mai rapid pe care l-am jucat vreodata dar care iti da senzatia de joc serios si nu de filler de juma` de ora.
De asta ti-am zis ca nu o sa parasesca prea curand colectia mea :D

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1299
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101866Post rabesandratana
31 Aug 2019, 16:11

Miţã wrote:
31 Aug 2019, 16:01
Montana: genul ala de joc foarte bun care trece neobservat pentru ca apar atat de multe, incat e greu sa tii pasul cu toate noutatile. Un euro foarte rapid, poate cel mai rapid pe care l-am jucat vreodata dar care iti da senzatia de joc serios si nu de filler de juma` de ora.
De asta ti-am zis ca nu o sa parasesca prea curand colectia mea :D
Stiai tu ce stiai! L-am luat imediat dupa ce mi-ai refuzat oferta si dupa prima partida a fost o mare surpriza placuta. Recomand Montana mai ales celor care nu au avut curajul sa intre pe sfera euro.

User avatar
makowey
Chief Meeple
Chief Meeple
Posts: 183
Joined: 06 Aug 2016, 09:52
Custom Rank: Introspecter
Location: Sibiu
Contact:

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101867Post makowey
31 Aug 2019, 16:44

Și eu mi-am confecționat jocul Just one din tăblițe magnetice si cuvinte de Code Names. E bunicel, pana la un punct(poate cuvintele nemților sunt mai interesante), dar pentru categoria asta de jocuri recomand Trapwords(este si in romana). E un joc in care poti regla dificultatea in functie de audiență...

Pentru mine jocul lunii este Blackout: Hong Kong.

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101873Post Corwin
31 Aug 2019, 23:38

Am jucat si eu 6 jocuri noi, cateva mai usurele, cateva... nu.
  1. Claim It - Abstract simplu, cu mult noroc, dar e bunicel ca time-waster. 6 :sy: /10
  2. Zooloretto: The Dice Game - Inca unul simplu, bazat pe "I split, you choose", dar parca as vrea ceva mai mult chiar si de la un joc de categoria asta. 6 :sy: /10
  3. Machi Koro - Ceva mai interesant ca primele doua, dar tot cu mult noroc in el. Tot dai cu un zar (sau doua) si faci bani de pe cartile activate de rezultatul zarului, bani cu care-ti cumperi carti noi. Scopul e sa iti construiesti 4 carti pe care le ai deja, si care iti dau abilitati interesante (una iti da acel al doilea zar). Din pacate uneori cateva zaruri norocoase inseamna ca jocul e gata. Extensiile care adauga mai multe carti pe care trebuie sa le construiesti pentru a termina jocul il fac probabil mai interesant. 7 :sy: /10
  4. Imhotep: The Duel - Un fel de Targi pe dos: pui oameni in mijocul unui board 3x3, si cand se strang minim 2 pe o linie sau coloana, poti decide sa iei tile-urile de pe nava din dreptul acelei linii sau coloane. Tot imi place Targi mai mult, dar multumita recomandarilor de pe forum l-am jucat si pe asta si sunt foarte multumit de el. 8 :sy: /10
  5. Edge of Darkness - Succesorul spiritual al lui Mystic Vale, foloseste intr-un mod similar mecanismul de card crafting dar introduce ceva mai mult gameplay in jurul lui. Mi-a placut, dar sper ca dupa primele partide sa devina mai scurt, altfel nu sunt echilibrate pentru mine durata si cantitatea de elemente aleatoare din el. Daca insa se va scurta e super rejucabil, si chiar sunt curios cum sunt locatiile/cartile mai "complexe". 8 :sy: /10
  6. Escape Plan - Dupa Kanban (bun, dar prea intortocheat si cu un design grafic care lasa mult de dorit), si The Gallerist (bun si asta, si aratos, dar iar are prea multe lucruri nu prea legate intre ele), ma intrebam daca avea vreo sansa sa-mi placa mult vreun joc de Lacerda. E drept ca mai trebuie sa joc Vinhos si Lisboa... Dar pana atunci am gasit jocul lui perfect adaptat gusturilor mele! Desi nu ma dau in vant dupa tematica in jocuri, asta are una interesanta si foarte bine potrivita cu mecanismele: politisti care te cauta prin oras in timp ce tu incerci sa-ti recuperezi investitiile si sa-ti iei talpasita, ai sanse mai bune sa-i eviti daca nu te miste prea mult pe afara, daca vreunul din jucatori e prea "notoriu" face actiuni mai bune dar il urmareste si mai mult politia, etc. Mi-a placut la nebunie prima partida, si n-am terminat-o cu creierul ars, asa ca abia astept sa-l rejoc! 10 :sy: /10
Jocul lunii, si deocamdata singurul joc nou de 10 jucat de mine anul asta: Escape Plan.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101875Post VZQ
01 Sep 2019, 06:02

ISTANBUL
Ultimul intrat pe usa, primul la apel :)
Nu are rost sa intru in detalii - probabil ca majoritatea il stiu / l-au jucat; singura chestie pe care vreau s-o mentionez este ca desi pare mult de "inghitit" la o prima vedere, in realitate jocul are un gameplay rapid si elegant, datorita (si) simbolurilor grafice intuitive. Foarte bun.


ATELIER : THE PAINTER'S STUDIO
Area control + set collection light, placut: arunci zarurile, si in functie de rezultat, ai disponibile mai multe actiuni - de la plasare de asistenti, la obtinerea de culori, si pictarea tablourilor. Eventualul ghinion la babaroase poate fi contracarat prin obtinerea si utilizarea tokenelor de "inspiratie", iar "patronii" iti dau niste obiective subtirele de punctat extra la finalul jocului. Singura (mare) problema este ca (cel putin in 2) jocul se termina inainte de a incepe sa duduie motoru' cat de cat: cum a pictat cineva a 3-a capodopera, game over... ramai cu cu un wtf?!?in gat...



SULTANIYA

Daca nu era Ovidiu (de pe forum) baiat bun, si Alex (de la Regat) saritor, nu ajungea la mine - si zau ca era pacat, este exact genul meu de joc: plasare de placute, light, cu punctaj variabil. Jocul este simplu, dar bun: esti in lumea celor 1001 de nopti si contruiesti un palat, etaj cu etaj, in functie de obiectivele de scor (unele vizibile, altele secrete). Ca in orice poveste din Orient, duhurile sunt prezente, iar pentru o suma "modica", sunt dispuse sa te ajute sa flexezi regulile (de plasare) in favoarea ta.

Simplu, rapid, placut de jucat, arata excelent pe masa (ca de obicei, Bombyx a exagerat cu productia - in sens pozitiv). Bun. De jucat in familie.


RISE OF AUGUSTUS
In ultima vreme am prins gust pentru jocurile lansate de Hurrican, asa ca am dat de curiozitate un play la prezentarea lui Rahdo. Bingo, sau nu, mi-a placut, asa ca am decis sa-l incercam. Surpriza lunii: nu numai ca ne-a prins rau de la prima partida, dar are "ceva al lui" - simplu, elegant, extrem de rapid & tactic, intens. Jocul lunii.


NOCTILUCA
A avut ghinionu' de-a intra in colectie dupa 'Augustas', altfel ar fi fost jocul lunii: un abstract extrem de placut si relaxant, cu un varf de cutit de AP, dar nu la modul deranjant, ci cat sa simti ca ai gandit, nu doar facut, o miscare in avantajul tau.

(Doua) Reguli simple si clare, componente de calitate, prezenta frumoasa pe masa. Un joc reusit.


SEASONS
Cine l-a jucat, stie ca ai ceva de lucru pana te prinzi exact ce ai de facut. Nu ca jocul in sine ar fi complicat, ci din cauza sinergiei dintre muntele de carti, la care se adauga simbolurile de pe zaruri, plus tabla de joc... arata bine pe masa, colorat, dar nu este intuitiv deloc.

Pe scurt, este inca "in probe": intrevedem potentialul, dar mai dureaza un pic pana la romantiu total. Faptul ca trebuie sa-l joci cu creieru' limpede nu lucreaza in avantajul lui (de regula prindem timp de jucat seara, dupa o zi de munca...).


WALLS OF YORK
Dupa succesul total al 'Augustasului', eram sigur ca si asta va pica la fix, pentru ca ideea jocului bate tot pe acolo: ceea ce pica pe zar, executa in teren toata lumea ("Take It Easy!"-style). Plus componenta 3D... din pacate, s-a dovedit ca Doamna mea nu suporta jocurile tip "Lego" (ceea ce explica de ce a strambat din nas cand i-am prezentat "Manhattan" si "Blueprints"...), asa ca bietu' Valu' lui York a ajuns pe tocator (asta e, ramanem cu Valu lui Traian, de la noi din zona). Pacat, mie mi-a placut...


MEDICI - THE CARD GAME
Asta a fost ciudatenia lunii... din prezentari parea ok, dar pus pe masa, jocul a fost... mort. Se vrea undeva intre "Jaipur" si "Lost Cities", dar nu are simplitatea si claritatea primului, si nici suspansul celui de-al doilea. Este pur si simplu contabilitate, doar de dragul cifrelor. Ca sa scoti ceva din el, trebuie sa te intrebuintezi (as in "overplaying"). Bleah!

User avatar
rabesandratana
King Meeple
King Meeple
Posts: 1299
Joined: 29 Jun 2017, 13:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101876Post rabesandratana
01 Sep 2019, 11:12

VZQ wrote:
01 Sep 2019, 06:02
ISTANBUL
Ultimul intrat pe usa, primul la apel :)
Nu are rost sa intru in detalii - probabil ca majoritatea il stiu / l-au jucat; singura chestie pe care vreau s-o mentionez este ca desi pare mult de "inghitit" la o prima vedere, in realitate jocul are un gameplay rapid si elegant, datorita (si) simbolurilor grafice intuitive. Foarte bun.

MEDICI - THE CARD GAME
Asta a fost ciudatenia lunii... din prezentari parea ok, dar pus pe masa, jocul a fost... mort. Se vrea undeva intre "Jaipur" si "Lost Cities", dar nu are simplitatea si claritatea primului, si nici suspansul celui de-al doilea. Este pur si simplu contabilitate, doar de dragul cifrelor. Ca sa scoti ceva din el, trebuie sa te intrebuintezi (as in "overplaying"). Bleah!
Mi se pare mie, sau încet-încet începi sa guști și tu din jocurile euro? Cred ca acu' vreun an ai fi strâmbat din nas la plimbatul discurilor pe o plansa, doar ca să convertești resurse în nestemate.

Îți recomand și Montana, ca worker placement ușurel și rapid. Iar alt gen de joc ce cred ca te-ar prinde, Adventure Land. A mers și în 2 pentru noi. Dar cred ca mai e pe stoc doar la un magazin online de la care eu nu am luat niciodată. Am și uitat numele magazinului. Trebuie sa faci săpături.

Pe Medici l-am vrut și eu dar dacă zici ca e nașpa, cred ca o sa spun Pas.

User avatar
thenede
King Meeple
King Meeple
Posts: 578
Joined: 24 Aug 2012, 15:11

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101877Post thenede
01 Sep 2019, 12:50

rabesandratana wrote:
31 Aug 2019, 15:45

Adventure Land: surprinzator de bun jocul, pentru cat de simplu e.
Ti-am zis ca e bun :)
Ma bucur ca a avut succes impreuna cu Honshu si Citrus.

User avatar
VZQ
King Meeple
King Meeple
Posts: 467
Joined: 07 Oct 2017, 22:20

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101878Post VZQ
01 Sep 2019, 13:06

rabesandratana wrote:
01 Sep 2019, 11:12
Mi se pare mie, sau încet-încet începi sa guști și tu din jocurile euro? Cred ca acu' vreun an ai fi strâmbat din nas la plimbatul discurilor pe o plansa, doar ca să convertești resurse în nestemate.
Heh, nu, gusturile sunt aceleasi :) Uneori insa anumite jocuri reusesc sa treaca "testul", pentru ca partea de "euro" nu iese in mod deranjant in evidenta ;) Incerc - pe cat posibil - sa-mi largesc plaja de optiuni, fara a iesi prea mult in afara din "curte", iar pe de alta parte detest cuburile, da-mi plac pietricele colorate :)

D.p.m.d.v., in cazul Istanbul, plimbatul prin bazar (respectiv organizarea de rute eficiente) este cheia jocului - partea de management de resurse este doar pe hartie, in realitate nu ai prea multe optiuni: ori la bal (palat), ori la spital (piata) :) Asa ca nu ma deranjeaza 4 trackere. Ceea ce ma deranjeaza (de regula) la euro-uri este partea de contabilitate, grafica nasparlie si marea de cuburi. Si ca sa ne intelegem: nu-mi displac ca tip de joc - dimpotriva, am crescut cu TBS/RTS-uri - ci in format de board game. Daca vreau sa joc asa, ceva, prefer jocurile pentru PC, tocmai pentru ca scap de adunatul cifrelor si monitorizatul a 100 de resurse (plus ca d.p.d.v. grafic, si jocurile de la inceputul anilot '90 bat majoritatea euro-urilor actuale).

User avatar
Ailur
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 283
Joined: 05 Oct 2018, 23:09

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101879Post Ailur
01 Sep 2019, 13:15

In sfarsit am avut si eu o luna in care am ce scrie aici, adica mai mult de un singur joc nou jucat.

1. Dice Throne: Season Two – Cursed Pirate v. Artificer - nu jucasem Dice Throne pana acum, prin urmare a fost destul de greu sa prind mecanismul din prima ( am tot stat cu regulamentul in brate pana am prins ce e de facut ). Probabil ca e vorba si de asteptarile personale, pentru ca ma asteptam sa existe si o strategie in care sa poti nega atacul celuilalt jucator, nu doar sa iti iei damage si sa incerci sa repari putin din el, asa ca nu l-am jucat foarte tactic, cum ar trebui. A fost, in cele din urma, o lupta destul de stransa ( diferenta de 2 hit points ), dar mai am nevoie de jocuri ca sa-mi pot forma o opinie. Nota provizorie: 6.5

2. Carpe Diem - un joc de tile-laying si set collection foarte placut, cu o dificultate de joc fix in zona mea preferata. Decizii suculente si, ca si la alte jocuri Feld, multe moduri de a obtine puncte. Nota: 8.5

3. Arboretum - chiar daca unele reguli sunt ne-intuitive, pentru dimensiunea lui ( un pachet de carti ) are o componenta strategica destul de mare. Artwork foarte placut, si esti constant obligat sa fii atent atat la ce construieste adversarul, cat si sa te decizi intre de a pune carti mari pe masa ( care iti ofera mai multe puncte ), sau sa le tii in mana pentru a avea majoritate ( si a putea obtine punctele ) la final. Nota: 7

4. Roll Player - Un joc de draft ( atat zaruri, cat si carti ), care iti permite sa creezi personaje din universul fantasy / dungeons and dragons. Mai degraba strategic decat tactic, intrucat ceea ce urmaresti sunt obiectivele care iti ofera puncte la finalul jocului, ceea ce face ca deciziile luate sa fie destul de evidente, chiar daca nu intotdeauna usoare. Nota: 8

5. Arkham Horror - The Living Card Game - odata cu jocul asta am realizat ca LCG-urile nu sunt deloc pentru mine, iar cele 12 etape ( incluzand bookkeeping ) ale unei runde, specifice Fantasy Flight, incep sa ma agaseze din ce in ce mai mult. Setup-ul dureaza o eternitate, regulile sunt scrise neintuitiv si sunt complicate in mod inutil, iar jocul in sine nu mi se pare ca ofera nicio ocazie de a face ceva strategic - cele mai grele decizii, daca pot fi numite astfel, sunt ce carti sa pastrezi in mana si la care sa renunti in timpul diverselor lupte, lucru care se reduce la avantaje de moment si supravietuirea personajului tau. La capitolul lucruri pozitive: artwork excelent, iar jocul spune o poveste, lucru care ma determina sa-l mai tin putin in colectie. L-am jucat solo, pentru ca prietena mea a capitulat de la regulament. Nota provizorie: 3.5

6. Coimbra - un joc cu o tema inexistenta, mai ales venit dupa Arhkam Horror. Cu toate astea, multe decizii grele de luat, cu o combinatie foarte buna intre tactica si strategie. Ca mecanisme de joc avem unele din favoritele mele: draft de zaruri ( cu multiple intrebuintari ale zarurilor ) si de carti ( tot cu multiple intrebuintari ), ceea ce fac lucrurile foarte interconectate. Un mare avantaj este ca exista mereu ceva bun de draftat: chiar daca adversarul are intaietate la o carte pe care o doreai, exista mereu alte optiuni bune. Nota: 8.

7. Otys - in ciuda temei unice si care m-a atras din prima ( ai o echipa de scafandri care face scufundari incercand sa gaseasca resurse intr-un viitor in care intreg Pamantul e inundat ), nu ma asteptam sa-mi placa chiar atat de mult, mai ales ca vorbim de un designer debutant. Un mecanism de joc foarte interconectat, un soi de worker placement in care fiecare worker din echipa ta face ceva diferit, usor de invatat, cu un regulament intuitiv, design grafic excelent, lucru pe care il pot spune si despre insert, cu tensiune pana la finalul jocului ( e si un fel de race game pana la un numar de puncte ). Nota: 8.5

8. Crown of Emara - din nou, cred ca asteptarile mi-au fost depasite aici. E un joc euro foarte tactic, cu tematica inexistenta, in care mi-a fost aproape imposibil sa gasesc niste solutii pe termen lung ( in ciuda faptului ca m-am gandit enorm la fiecare tura - analysis paralysis la greu ). Mi se pare ca nu exista un catch-up mechanism, iar ca jucator esti indemnat sa faci totul, dar nu ti se ofera mijloace de a face nimic ( actiunile bonus pe care le poti face sunt date de niste carti de joc pe care le poti trage random - ceea ce pentru unii jucatori pot da niste runde senzationale, pentru altii unele mizerabile ). E posibil sa fiu subiectiv, asa ca deocamdata primeste o nota provizorie: 6.5

9. Akrotiri - un joc de 2, cu mecanici de tile placement si pick-up and deliver, din care ultima parte devine repetitiva dupa un timp. Cu toate astea, pentru dimensiuni ( o cutie mica ), are destul de multa strategie implicata, si un setup foarte scurt si am apreciat ca designul include de la sine un fel de engine optimization - pe masura ce avansezi in joc, ai parte de din ce in ce mai multe actiuni. Nota 8.

10. Rajas of the Ganges - multe zaruri colorate - pe care le obtii prin plasare de muncitori, si tile-laying, din nou, doua mecanisme pe care le iubesc. Chiar daca unele din coloanele pe care poti avansa ( si care iti ofera actiuni sau resurse bonus ) par o chestie gandita ulterior si nu neaparat facand parte din designul integral al jocului, jocul este mai mult decat suma partilor. Multe moduri de a obtine puncte si runde care dureaza foarte putin. Tema inexistenta, iar unele actiuni pot deveni repetitive. Nota: 7

Jocul lunii august: Carpe Diem ( cu un pic peste Otys la nivel de distractie )

User avatar
thenede
King Meeple
King Meeple
Posts: 578
Joined: 24 Aug 2012, 15:11

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101882Post thenede
01 Sep 2019, 13:24

Dupa o pauza mai lunga de la hobby, am revenit in forta in a doua jumatate a lunii.

Azul - Un abstract care isi merita renumele - se simte condeiul lui Kiesling. Unul din jocurile de familie pe care nu il joc la victorie, ci la relaxare. Nota: 8.

Dimension - un abstract in timp real in care cladim piramide din bile de diferite culori, respectand o serie de reguli. O introducere buna in jocurile lui Lauge Luchau, care vine si cu o productie buna spre foarte buna. Al doilea real-time puzzle game care ne place dupa Eco-Links. Fun: 7.5

Uluru: Neuer Tumult am Ayers Rock - un puzzle filler abstract cu elemente minime de real time pe 2 dimensiuni. Set-up minimal, joc rapid, cel mai simplu puzzle de la Luchau. Quick fix: 7.5 Va trebui sa vanez si cutia mare pentru continut extra si poate inca o treapta de dificultate.

Xalapa - cel mai complex dintre puzzle game-urile marca Luchau jucate, in care real time-ul este un element minor. Principiul este similar cu celelalte jocuri ale designerului - plaseaza margelele transparente de sticla si indeplineste regulile, dar de data aceasta din cat mai putine miscari/margele posibile pe 3 straturi de elemente juxtapuse. Brainburny: 7.5

Round House - un joc de tip set-collection alimentat de un dublu rondel. Miscarea pe rondel este interesanta oferind alegeri strategice. Varianta in 2 jucatori nu e ideala iar jocul e ceva mai lung decat alte jocuri similare din colectie. Prietenei i-a placut mai mult decat Staufer datorita libertatii in miscare, eu am preferat rigoarea teutonica a dinastiei - va pleca.

The Staufer Dynasty - un alt joc alimentat de rondel si o a doua introducere in designe-urile lui Andreas Steding, dupa Firenze. E un mid-euro solid, cu reguli simple/clare si destul de rapid in 2 jucatori. Keeper: 7.6

Gùgōng - cel mai recent joc al lui Steding, si cel mai bun pana acum. Mecanica principala de worker placement prin schimb de cadouri/ carti de diferite valori este cea care distinge jocul din multime; productia variantei deluxe este de nota 10 cu felicitari. Ceea ce ii lipseste jocului sunt mai multe optiuni - extensia promite sa rezolve problema. Pana atunci: 8.3

At the Gates of Loyang - unul din varfurile de lance ale conversiei de resurse. Plantam, recoltam, facem troc, folosim ajutoare pentru indeplinirea de contracte si implicit acumulare de puncte. E un Uwe bun, care sintetizeaza abordarea designerului in jocurile lui mai "epice". Resource conversion-ul pur din pacate nu imi prieste, asa ca va pleca.

Caverna: Cave vs Cave - o sinteza a fratelui mai mare - un duel interesant in 2, cu destul de multa varietate de la joc la joc. Nota 7.5.

Caverna - nu am jucat Agricola, dar am jucat Fields of Arle, Ora et Labora, Le Havre si Glass Road. Este probabil cel mai bun dintre cele mentionate, in competitie stansa cu Glass Road. Jocul lunii: 8.5 Intrebare pentru fanii jocului: Ce impresie v-a lasat The Forgotten Folk?

Agra - cel mai complex joc al lunii de departe. Un joc tip worker placement cu foarte multe idei bune (+ "tree"-ul de produse, mecanica de meditatie, contractele care devin obiective, miscarea trader-ului si a builder-ului, ajustarea productiei din oamenii de pe plansa proprie etc.). Individual imi plac toate mecanicile jocului. Productia jocului este si ea excelenta, as spune ca jocul este overproduced. Suma elementelor insa nu a rezonat pe deplin cu mine. Resource conversion-ul parca e prea prevalent si necesar, durata partidei putin cam mare, learning curve-ul destul de sus - rewards repeated play. Daca nu as avea Lisboa, Galerist, Food Chain etc. ar ramane cu siguranta - competitia este acerba in raftul de lungi si grele.

User avatar
ProfessorChaos
King Meeple
King Meeple
Posts: 1339
Joined: 23 Jul 2011, 23:30
Custom Rank: Miniature Painter
Location: Bucuresti

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101883Post ProfessorChaos
01 Sep 2019, 14:27

Catacombs & Castles

2 echipe dau bobarnace unele in altele in diverse moduri, cu diverse piese. Pare cel mai bine de jucat in 2. Exista doua moduri de joc: echipa vs echipa, sau o echipa impotriva unui overlord. Parca imi place prima varianta mai mult, desi nu sunt prea multe unitati pe tabla. In a doua varianta overlordul mi se pare clar dezavantajat pentru ca nu poate aduce prea multi pe tabla, iar eroii au puteri one-time dar destul de puternice. In prima partida trebuie sa te uiti destul de mult pe manual pana prinzi subtilitatile, dar dupa aceea e destul de clar. Ideea e ca jocul e destul de scurt, si cand nu e poate deveni plictisitor cam repejor. In mare ataci in aceleasi moduri, pe langa care se mai adauga puteri mai strong pe care le incarci facand damage inamicului. Nu e foarte clar in regulament ce si cum se poate folosi cu Catacombs. Pe scurt, e un skirmish decent, ca o alternativa mai scurta pentru Catacombs. Nota: 6.5

Tatsu

Am jucat varianta digitala. Un abstract bun. Un fel de table combinat cu "nu te supara frate" unde piesele au puteri speciale. Exista 3 feluri de piese: unele care blocheaza alte piese, altele care le dau afara de pe tabla, si altele care le omoara de tot. Piesele jucatorilor se misca in directii opuse, deci trebuie planificat cum o sa va intalniti. Daca va ratati prima data, o sa mai aveti sanse mai tarziu. Pe tabla exista si zone unde daca aterizezi aduci piese in zona de unde le poti face spawn. Jocul se termina daca toate piesele de o culoare ale unui adversar au fost distruse, sau daca unul din jucatori nu mai are nicio piesa pe teren. Nota: 7

Extensie Battlelore 2: Hernfar Guardians

Dupa parerea mea cea mai buna extensie care a aparut pentru Battlelore 2. Mie oricum imi placea factiunea oamenilor. Vine cu niste unitati puternice si cu optiunea de heal sau protect. Deci daca reusesti sa-tii tii dusmanii la distanta o sa fii ok. Nota: 9

Space Base
A prins foarte bine la public si creaza o tensiune foarte placuta. Mi se pare ca merge foarte bine cu incepatori, mai ales daca evita cartile mai complicate. Dar si acelea nu apar prea des si nu am avut probleme cu a le clarifica. Imi era dor de un joc cu zaruri bun si asta a venit la fix. Se termina intr-o ora, poate o ora si un pic daca se misca greu jucatorii. La mine s-au miscat mai greu, dar nici n-am simtit. Toata lumea era super concentrata pe ce vor aduce zarurile. Am avut un mic feeling si de bingo, dar unul unde ai control si-ti poti imbunatati sansele. Productia imi place foarte mult - mai ales calitatea cartilor, cat de mici si functionale sunt si artwork-ul chiar imi place. Are rejucabilitate buna, si mi se pare ca poti incerca strategii valide destul de variate. Sper sa ajunga un clasic in colectia mea. Nota: 8.5

Jocul lunii: Space Base
Nothing to prove. I play to have fun.

Colecția mea
Wishlist
De încercat/luat prin trade

User avatar
Corwin
King Meeple
King Meeple
Posts: 2115
Joined: 23 Nov 2012, 15:04
Custom Rank: Terraformer
Location: Cluj-Napoca

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101884Post Corwin
01 Sep 2019, 16:47

Ailur wrote:
01 Sep 2019, 13:15
7. Otys - in ciuda temei unice si care m-a atras din prima ( ai o echipa de scafandri care face scufundari incercand sa gaseasca resurse intr-un viitor in care intreg Pamantul e inundat ), nu ma asteptam sa-mi placa chiar atat de mult, mai ales ca vorbim de un designer debutant. Un mecanism de joc foarte interconectat, un soi de worker placement in care fiecare worker din echipa ta face ceva diferit, usor de invatat, cu un regulament intuitiv, design grafic excelent, lucru pe care il pot spune si despre insert, cu tensiune pana la finalul jocului ( e si un fel de race game pana la un numar de puncte ). Nota: 8.5

8. Crown of Emara - din nou, cred ca asteptarile mi-au fost depasite aici. E un joc euro foarte tactic, cu tematica inexistenta, in care mi-a fost aproape imposibil sa gasesc niste solutii pe termen lung ( in ciuda faptului ca m-am gandit enorm la fiecare tura - analysis paralysis la greu ). Mi se pare ca nu exista un catch-up mechanism, iar ca jucator esti indemnat sa faci totul, dar nu ti se ofera mijloace de a face nimic ( actiunile bonus pe care le poti face sunt date de niste carti de joc pe care le poti trage random - ceea ce pentru unii jucatori pot da niste runde senzationale, pentru altii unele mizerabile ). E posibil sa fiu subiectiv, asa ca deocamdata primeste o nota provizorie: 6.5
Chiar ma gandisem sa iau/incerc Otys cand a aparut, tema e destul de diferita cat sa ma intereseze. Crown of Emara insa se indeparteaza si mai mult de sfera jocurilor pe care vreau sa le incerc...
thenede wrote:
01 Sep 2019, 13:24
Gùgōng - cel mai recent joc al lui Steding, si cel mai bun pana acum. Mecanica principala de worker placement prin schimb de cadouri/ carti de diferite valori este cea care distinge jocul din multime; productia variantei deluxe este de nota 10 cu felicitari. Ceea ce ii lipseste jocului sunt mai multe optiuni - extensia promite sa rezolve problema. Pana atunci: 8.3
Uf, neaparat trebuie sa ma documentez sa vad cum e Gugong... Am jucat doar Hansa Teutonica de la Steding, si desi mi-a placut n-a mai prins masa dupa prima tura. Dar Gugong l-am vazut recomandat de mai multa lume.
BGG: Colectie | Jucate | Vreau sa incerc | Wishlist
Joc online pe Yucata și Board Game Arena.

User avatar
Ailur
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 283
Joined: 05 Oct 2018, 23:09

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101887Post Ailur
01 Sep 2019, 22:09

Corwin wrote:
01 Sep 2019, 16:47
Crown of Emara insa se indeparteaza si mai mult de sfera jocurilor pe care vreau sa le incerc...
Posibil sa fiu subiectiv, cum ziceam. Pe mine m-a bagat "in cap" rau de tot, am fost mai AP decat Rahdo de obicei.

"Planul 1: ok, imi duc workerul din oras la catedrala, dupa care pe ala din sat la lemne, dupa care din nou pe ala din oras il duc la construction site. A, dar oponentul tocmai a dus workerul lui la catedrala si a marit pretul pietrei, deci am intai nevoie de piatra:

Planul 2: imi duc intai workerul din sat la piatra. A, dar atunci nu mai am mutari suficiente sa-l duc pe ala din oras la catedrala, mai bine il duc pe ala din oras direct la ca sa cumpar cartea aia care imi da bonusuri pe actiunea de la market.

Planul 3: imi duc workerul la castel, imi cumpar cartea aia. Da, dar mai e o tura din tot jocul, de cate ori o sa mai apuc sa profit de ea? O cumpar degeaba.

Planul 4:..."

si tot asa, pana cand uitam tot sau imi pierdeam rabdarea.

User avatar
mihnea_1309
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 241
Joined: 14 Jan 2017, 10:27

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101898Post mihnea_1309
02 Sep 2019, 11:52

Ailur wrote:
01 Sep 2019, 13:15
5. Arkham Horror - The Living Card Game - jocul in sine nu mi se pare ca ofera nicio ocazie de a face ceva strategic - cele mai grele decizii, daca pot fi numite astfel, sunt ce carti sa pastrezi in mana si la care sa renunti in timpul diverselor lupte[/b]

:lol: E plin internetul de bloguri, comunitati (reddit, BGG, forumuri, forumul FFG), podcasturi, canale de Youtube etc unde se discuta carti, strategii, deckuri, idei...nu stiu ce s-o fi dezbatand de 3 ani incoace pe acolo, intrucat jocul n-are nimic strategic...

Imago
Administrator
Administrator
Posts: 1551
Joined: 13 May 2014, 23:05
Location: Bucuresti

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101899Post Imago
02 Sep 2019, 12:14

mihnea_1309 wrote:
02 Sep 2019, 11:52
Ailur wrote:
01 Sep 2019, 13:15
5. Arkham Horror - The Living Card Game - jocul in sine nu mi se pare ca ofera nicio ocazie de a face ceva strategic - cele mai grele decizii, daca pot fi numite astfel, sunt ce carti sa pastrezi in mana si la care sa renunti in timpul diverselor lupte[/b]

:lol: E plin internetul de bloguri, comunitati (reddit, BGG, forumuri, forumul FFG), podcasturi, canale de Youtube etc unde se discuta carti, strategii, deckuri, idei...nu stiu ce s-o fi dezbatand de 3 ani incoace pe acolo, intrucat jocul n-are nimic strategic...
Ok, that's a good one. Un lucru care m-a dezamagit la LOTR LCG era fix aspectul asta, in care toata strategia avea loc in faza de deckbuilding, iar in sesiunea propriu-zisa de joc doar trageai carti, jucandu-le. In momentul in care aveai deck-ul pregatit (si il pregateai stiind ce trebuie sa faci in timpul jocului), toata munca era deja efectuata. Puteai sa cheltui f mult timp explorand strategii pe forumuri, insa partida propriu-zisa era lipsita de alegeri critice. Stiai ce trebuie sa faci, si executai planul. Iar din pacate nu asta e cea ce caut eu la un boardgame.

User avatar
mihnea_1309
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 241
Joined: 14 Jan 2017, 10:27

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101900Post mihnea_1309
02 Sep 2019, 12:26

Imago wrote:
02 Sep 2019, 12:14
mihnea_1309 wrote:
02 Sep 2019, 11:52
Ailur wrote:
01 Sep 2019, 13:15
5. Arkham Horror - The Living Card Game - jocul in sine nu mi se pare ca ofera nicio ocazie de a face ceva strategic - cele mai grele decizii, daca pot fi numite astfel, sunt ce carti sa pastrezi in mana si la care sa renunti in timpul diverselor lupte[/b]

:lol: E plin internetul de bloguri, comunitati (reddit, BGG, forumuri, forumul FFG), podcasturi, canale de Youtube etc unde se discuta carti, strategii, deckuri, idei...nu stiu ce s-o fi dezbatand de 3 ani incoace pe acolo, intrucat jocul n-are nimic strategic...
Ok, that's a good one. Un lucru care m-a dezamagit la LOTR LCG era fix aspectul asta, in care toata strategia avea loc in faza de deckbuilding, iar in sesiunea propriu-zisa de joc doar trageai carti, jucandu-le. In momentul in care aveai deck-ul pregatit (si il pregateai stiind ce trebuie sa faci in timpul jocului), toata munca era deja efectuata. Puteai sa cheltui f mult timp explorand strategii pe forumuri, insa partida propriu-zisa era lipsita de alegeri critice. Stiai ce trebuie sa faci, si executai planul. Iar din pacate nu asta e cea ce caut eu la un boardgame.
Fair enough, dar fara sa fiu foarte familiarizat cu LOTR, n-as zice ca in timpul jocului nu ai alegeri de facut. Da, strategia se face la deckbuilding dar in timpul jocului ai de luat decizii tactice. Niciodata nu ai actiuni/resurse sa joci tot ce ti-ar trebui, asa ca trebuie sa-ti stabilesti prioritatile de moment - care depind de scenariu (asta presupune ca esti familiarizat deja cu el), ce investigator/eroi joci, ce roluri indeplinesc partenerii de echipa, in ce situatie curenta sunt ei s.a.m.d. In plus, tu poate ti-ai facut un deck care urmareste sa distruga orice scenariu folosind combo intre cartile A, B si C...dar inevitabil o sa vina momentul cand o sa ai cartea B ingropata in fundul pachetului...si atunci trebuie sa te adaptezi 'on the fly'.

Sau cu alte cuvinte, daca jocurile de genul ar necesita decizii doar la deckbuilding, as putea azi sa caut deckul cu care s-a castigat Magic (sau Netrunner, whatever) anul trecut, sa il construiesc, sa merg maine la un campionat si sa ii distrug pe toti.

User avatar
Ailur
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 283
Joined: 05 Oct 2018, 23:09

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101905Post Ailur
02 Sep 2019, 14:06

Imago wrote:
02 Sep 2019, 12:14

toata strategia avea loc in faza de deckbuilding, iar in sesiunea propriu-zisa de joc doar trageai carti, jucandu-le. In momentul in care aveai deck-ul pregatit (si il pregateai stiind ce trebuie sa faci in timpul jocului), toata munca era deja efectuata. Puteai sa cheltui f mult timp explorand strategii pe forumuri, insa partida propriu-zisa era lipsita de alegeri critice. Stiai ce trebuie sa faci, si executai planul. Iar din pacate nu asta e cea ce caut eu la un boardgame.
@Mihnea:
La asta ma refer si eu. Imi imaginez ca exista theorycrafting o gramada, dar in timpul jocului mi se pare ca totul se reduce la damage control. Chiar si in fata unor alegeri tactice, mi se pare ca nu exista mai multe variante bune, ci e una foarte buna, una mediocra si restul pierzatoare.

Ma rog, different strokes. E clar ca e un motiv pentru care e cotat atat de sus pe BGG si sunt oameni devotati jocului. Pur si simplu, nu stiu daca e un joc pentru mine.

User avatar
mendocino
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 329
Joined: 16 Jun 2013, 09:13
Location: Cluj

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101907Post mendocino
02 Sep 2019, 14:44

Am reușit foarte deștept să pierd review-urile pentru jocurilor din luna august :D, și ca urma, și din cauza nervilor o să le enumăr numai:

1.Era of Kingdoms
2.Tribes: Dawn of Humanity
3.World's Fair 1893
4.Coal Baron: The Great Card Game
5.Stinky Business
6.West of Africa
7.Flip Ships
8.Sunrise City
9.Torres
10.The River
11.Space Freaks
12.Fast Forward: FORTRESS
13.Sola Fide
14.Metro (ediția nouă cu extensii)

Iar jocul lunii pentru mine a fost Lords of Hellas un area control bun, design excepțional, având căi multiple spre victorie, un game-flow destul de bine pus la punct, cu factorul de noroc în bătălii destul de bine mitigat. Plus tema de Grecia Antică plus mitologie, care la mine este un alt plus.

PS: o să încerc să completez la fiecare joc cu review-uri cândva :) Încă odată :)

User avatar
Ailur
Wizard Meeple
Wizard Meeple
Posts: 283
Joined: 05 Oct 2018, 23:09

Re: Best new game - august 2019

Post: # 101908Post Ailur
02 Sep 2019, 15:16

mendocino wrote:
02 Sep 2019, 14:44

Iar jocul lunii pentru mine a fost Lords of Hellas un area control bun, design excepțional, având căi multiple spre victorie, un game-flow destul de bine pus la punct, cu factorul de noroc în bătălii destul de bine mitigat.

M-a tentat si pe mine sa il iau. L-ai jucat in 2 cumva? Fiind area control, nu stiu cat de bun e la numarul ala de jucatori.

Post Reply

Return to “Review-uri si impresii”