1.Componente : Hărți modulare care creează insula, colibe din lemn ale băștinașilor, coloniștii cu ale lor sate și orașe, planșele spiritelor, cărțile reprezentând puterile spiritelor și altele, toate de calitate, având culori calde și artwork frumos care încă de la deschiderea cutiei parcă te invită în lumea creată de Eric Reuss.
2.Regulament : Regulamentul este structurat în 2 moduri diferite, jucătorii fiind sfătuiți să înceapă cu cel care consideră că li se potrivește stilului lor de a învăța un joc.
3. Desfășurarea jocului : Spiritele insulei (A Spread of Rampant Green, Bringer of Dreams and Nightmares, Ocean's Hungry Grasp și alte 5) vor încerca, în funcție de specificul fiecăruia, să respingă invadatorii prin dezastre naturale, inundații, răspândirea fricii și a terorii printre coloniști, în timp ce protejează ținuturile și îi ajută pe băștinași să lupte direct cu invadatorii. Fiecare spirit are un stil diferit de joc, unele sunt mai ofensive și pot afecta în mod direct invadatorii în timp ce alte spirite interacționează indirect cu coloniștii sau altele devin mult mai puternice de la mijlocul jocului. Cuvintele de ordine în această confruntare sunt anticipare, planificare și executare. O tură are următoarele faze:
Spirit growth: în aceastpă fază, simultan, spiritele își intensifică prezența pe insulă / obțin noi cărți de putere / obțin energie pentru a putea executa cărțile de putere, aleg cărțile de putere pe care le vor juca și plătesc pentru acestea.
Fast power cards: cărțile de putere cu acțiune rapidă se rezolvă la acest moment.
Invader phase: faza în care invadatorii distrug ținutul, construiesc în interiorul insulei și explorează noi ținuturi, acțiuni care contribuie la răvășirea insulei și la pierderea jocului dacă nu sunt ținute sub control, atât cât se poate.
Slow power cards: cărțile de putere cu acțiune înceată se rezolvă la acest moment. La o primă vedere, Spirit Island nu pare foarte complicat, însă multitudinea de cărți de putere, abilitățile spiritelor, unele care pot fi activate prin anumite simboluri ale cărților de putere, sinergia dintre spirite și puteri, toate acestea fac ca fiecare decizie să cântărească greu în economia jocului, în timp ce fac din Spirit Island un joc foarte tematic. O resursă importantă a jocului o reprezintă Dahan, populația originară a insulei, triburi care nu pot fi controlate în mod direct de jucători, putând însă fi protejate, mutate sau activate pentru a se lupta cu invadatorii prin anumite cărți sau abilități. Jocul vine și cu câteva scenarii și adversari (Regatul Suediei, R Prusiei sau al Angliei) care măresc dificultatea unei partide, având 9 niveluri de dificultate ajustabile de jucători. Hărțile au 2 fețe, una echilibrată, ușor de ”descifrat” și una tematică, cu terenuri care pot îngreuna sau ajuta spiritele într-o anumită partidă. Odată acomodat cu jocul, am trecut la partea tematică și nu voi mai alege cealaltă parte.
Harta tematică
Concluzii : Nu sunt aproape deloc un fan al cooperativelor (iar cele care îmi plac mult - LotR LCG și Aeons End le joc solo), însă Spirit Island m-a cucerit de la prima ”acostare” pe masa de joc: ideea jocului, tema foarte prezentă, spiritele care se joacă diferit, procesul de engine builder, explorarea diferitelor spirite și a cărților de putere. Nu îl recomand în mai mult de 2 jucători, este foarte predispus la AP iar posibilitățile existente în mai mult de 2 îl vor face să dureze considerabil. Îmi place mult ca solo, existând opțiunea de a juca cu două spirite, însă și această alegere va consuma destul timp. Am încercat și extensia Branch & Claw care adaugă anumite token-uri care interacționează cu invadatorii și un deck de event-uri care mai adaugă puțin la capitolul randomness fără însă a influența foarte mult jocul; o extensie care aduce numai lucruri bune, după părerea mea, și face jocul și mai tematic. Toate elementele jocului adaugă o rejucabilitate uriașă și posibilități pe măsură, extensia contribuind din plin și ea la acest aspect. Un joc care și-a câștigat locul în colecție și o să îl joc cu plăcere de fiecare dată.Sursa foto : Google