D&D 4E - Learning opening game

Post Reply
Rautz

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12958Post Rautz
03 Mar 2011, 18:50

fac un Short Rest cu colegii la han si folosesc un healing surge (+7 la HP am acum 26/27HP)
Not so fast!
Trebuie sa ai voie de la DM sa-ti recuperezi viata, nu e asa usor

acidutzu

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12959Post acidutzu
03 Mar 2011, 19:00

http://dnd4.wikia.com/wiki/Healing_surge

cred ca explica destul de bine
Outside of combat you can usually use healing surges freely. After combat you must take a short rest before spending surges, and then you can spend any number you desire.

criss

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12960Post criss
03 Mar 2011, 19:04

Bahaus are dreptate. Trebuie luate lucrurile treptat.
In cazul healing surges, a raspuns acidutzu, se pot folosi in momente cind nu este nici un pericol in jur, nimic stresant. In cazul povestii eu cred ca inca nu, lucrurile par inca precipitate.
acidutzu wrote:*din punctul meu de vedere am zis ca asteptam pana trece furtuna
*in acest timp fac un streetwise sa aflu detalii legat de ea
*fac un Short Rest cu colegii la han si folosesc un healing surge (+7 la HP am acum 26/27HP)
*dupa ce trece furtuna voi intreba daca vor sa ma mergem in cautarea carutei (daca nu vor si daca DM ma lasa voi pleca si singur in cautarea ei - codul ma obliga sa ii salvez)
Nu poti sa faci atitea actiuni deodata. Daca faci un streetwise te poti opri momentan aici.
Mai ales nu merge "fac un Short Rest cu colegii la han si folosesc un healing surge". Prima data va trebui sa afli unde este hanul (poate ca e distrus sau inchis). Apoi sa intri in el, DM poate introduce unul sau mai multe NPC in han cu care sa interactionezi. Hangiul iti poate cere bani. Apoi te asezi la o masa si se pot intimpla alte lucruri.

As propune editarea ultimului post, pina la linia (inclusiv) cu streetwise.

Rautz

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12962Post Rautz
03 Mar 2011, 19:18

Si atunci din nou dispare libertatea...
Adica intre a vrea sa mananci si actiunea de a manca trec cat? 2-3 minute? Si-mi spui ca se pot intampla atatea in 2-3 minute
Dar daca iti zic ca scot un sandvis din buzunar si-l mananc? Trec 5 secunde. Poate dupa aia imi argumentezi ca si in cele 5 secunde se pot intampla lucruri.

Ideea mea e ca e stupid ca atata timp cat daca esti in combat poti folosi healing surge instant, dar daca suntem out of combat nu poti folosi instant, ci iti trebuie 5 minute in care se poate intampla orice

De aia as prefera o data o tabla de joc, si ceva reguli clare. Am inteles ca 'ai deplina libertate si poti face orice' dar se pare ca atunci cand chiar vrem sa ne exercitam libertatea nu suntem lasati. Eu unul nu ma simt liber deloc ci din contra.
Iar daca asta e intr-adevar D&D, un joc in care doar ai iluzia de libertate dar defapt esti doar un pion in mainile altcuiva atunci jocul asta imi displace

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12963Post MandrulDuce
03 Mar 2011, 19:19

Ok. Daca nu este clar, mai postez o data. Totodata, adresez rugamintea politicoasa de a nu transforma topicul in unul de flame si de "provocari personale".

Pentru partea de healing, D&D are 3 sisteme:
a) Short rest,
b) Extended rest,
c) Healing prin spell-uri.

Sa detaliem:
a) Short rest, odihna scurta, este cea care iti permite, in general la sf unui encounter, sa iti folosesti healing surge-urile pt a recupera viata. Fiecare caracter are un nr de healing surges in functie de personaj (scrie pe character sheet cate). De asemenea, UN healing surge reface un numar de puncte de viata. De asemenea, la unii mai mult la altii mai putin. Scrie pe character sheet. Intr-un short rest, un personaj poate folosi ORICATE healing surges atata vreme cat are disponibile (nu poti folosi 7 daca tu ai doar 5. Logic si simplu). Intr-un short rest, de asemenea, se refac abilitatile din categoria "Encounter Powers". Cele din categoria "Daily Powers' NU se regenereaza. De asemenea, un healing surge odata consumat, e dus. Il veti primi inapoi abia dupa un extended rest.
b) Extended rest. Un extended rest este la fel ca un short rest, cu diferenta ca: Trece o zi. Insemnand ca va recuperati TOATE punctele de viata, TOATE healing surge-urile, TOATE abilitatile (encounter + daily), si Action Point-ul.
c) Healing-ul prin spell-uri -> In combat sau in afara lui, printr-o abilitate a altui caracter, cu regula sa se respecte "manualul de utilizare" al puterii respective.

Ok, astea sunt REGULILE de healing.

Acum, in ORICE moment al actiunii daca un jucator doreste sa se odihneasca (short sau extended) si restul grupului NU, se poate duce la cel mai apropiat han sau alta forma de "accomodation" (un hambar, un staul, o capita de fan, etc...) si face rest. Nu este NICI UN FEL DE PROBLEMA. Singura chestie este ca orice encounter care va avea loc inainte de intoarcerea lui NU IL VA INCLUDE SI PE EL, insemnand ca la sfarsitul encounter-ului acel personaj NU va primi puncte de experienta.
In timp ce va odihniti, poate exista nefericita situatie in care sa fiti atacati. In cazul unui short rest, posibilitatea este INFIMA ca ceva sa se intample si sa declanseze automat si OBLIGATORIU un encounter.
In cazul unui extended rest, daca acesta se intampla intr-un han, in proportie de 99,99% esti safe. Daca ar fi sa dau asa niste cifre, as zice ca daca ai juca 30 de ani D&D probabil ca O DATA s-ar intampla lucrul acesta.
Daca alegeti sa va odihniti AFARA sau in zone mai periculoase (capita de fan. hambar la marginea drumului, etc...) exista sanse sa fiti atacati (mai mari sau mai mici). Si da, este un skill check al DM-ului. In functie de cat de dangerous e zona , se stabileste o dificultate a check-ului (exista un tabel cu dificultati) si se da cu zarul fara nici un modifier pt a determina daca aventurierii au "surprize" in noaptea respectiva.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12964Post MandrulDuce
03 Mar 2011, 19:23

Legat de ultimele 2 posturi: @Bahaus: IN timpul combat-ului, daca vrei sa folosesti un healing surge il folosesti ca si actiune de tip "second wind". Fiecare caracter dispune de 1 AP (adventure point). In timpul unui encounter il poate folosi ORICAND pentru a mai face o actiune in plus fata de cele permise (1 move, 1 minor, 1 standard). Atunci si DOAR atunci, poti sa folosesti un healing surge. Nu este pe post de "potion of healing". Iar AP-ul este UNUL SINGUR si se regenereaza doar la extended rest.
Mai exista un sistem, se numeste "milestones", care presupune ca daca personajele au efectuat doua encountere consecutive (de orice natura...combat, skill check) fara a face un short rest intre ele, au atins un "milestone" si mai primesc 1 AP. Acesta este disponibil spre a fi utilizat DOAR pana la urmatorul extended rest. Daca nu e folosit, dupa extended rest, el nu se regenereaza ci ramai tot cu 1 singur.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Rautz

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12965Post Rautz
03 Mar 2011, 19:25

Multumesc, asta e ceea ce tot ceream sa stiu: care e probabilitatea.
Sunt multumit de raspunsurile 'infima' si 99.99%

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12967Post MandrulDuce
03 Mar 2011, 19:32

Problema cu vechile D&D-uri (ante-vers 4E) era ca pe langa mult mai multe reguli ce avea si de cae trebuia sa tii cont, era foarte "lent". Introducerea ACtion-point-ului si a milestone-urilor a fost facuta dupa ce ani de zile au primit feed-back plangeri sa faca ceva sa poti "aventuriera" mai mult, si sa nu te tot intorci dintr-un dungeon (unde nu ai voie sa faci rest - asta am uitat sa spun) in orasul de la 2 zile distanta ca sa dormi la han.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

acidutzu

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12968Post acidutzu
03 Mar 2011, 19:33

nu am zic ca fac totul imediat
de aia am pus cu stelute ca sa se vada ca sunt eu cel din spatele personajului
un fel de rezumat la tot ce urmeaza sa fac
[Durion]
Hai sa mergem sa il cautam pe Leroy si sa iti dau un vin ca doar m-ai taiat sforile.Vraciule vii si tu?
Pe drum ma pot folosi de streetwise ca sa aflu detalii despre caruta, cand a sosit, de unde, cine erau gardienii?
Dupa ce trece furtuna eu zic sa plecam pe urma carutei. E un mister ce se cere solutionat, plus ca e de datoria mea sa salvez oamenii aceia.
deci la postarea aia fac streetwise dar astept sa zica dm daca dau cu zarul sau nu

apoi in han poposesc si ma vindec

si cand o trece furtuna vedem ce facem

cam asa ceva
Last edited by acidutzu on 03 Mar 2011, 19:38, edited 1 time in total.

User avatar
imba
King Meeple
King Meeple
Posts: 836
Joined: 18 Jul 2010, 04:15
Location: Bucuresti
Contact:

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12969Post imba
03 Mar 2011, 19:36

Ar trebui sa il asteptam si pe vraciul cel mut inainte de a face vreo alegere ca ramane altfel ca fiul ploii in mijlocul furtunii.

Edit: daca beau prea mult vin, tre sa fac un endurence check sa nu ma imbat? :-)

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12970Post MandrulDuce
03 Mar 2011, 19:39

Daca bei foarte foarte mult, va trebui sa faci check doar in cazul in care vei atenta ceva. Mersu pe acoperisuri, echilibristica cu sabia pe varfu nasului stand intr-un picior sri jongland cu cutitele, chestii de genu :D Pentru lupta "epopeica" cu patul sau "tronul" nu e nevoie de check-uri :))

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

acidutzu

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12971Post acidutzu
03 Mar 2011, 19:40

pot sa iti dau +3 la saving throw ca sa mai poti bea o cana

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12972Post MandrulDuce
03 Mar 2011, 19:42

@acidutzu: Sa ne spui exact ce intrebari are Durion la streetwise check.

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

acidutzu

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12974Post acidutzu
03 Mar 2011, 19:46

daca pot pune mai multe

1. ce stiu in legatura cu caruta si emblema.
2. unde duce drumul pe care a luat-o acum caruta ca sa o cautam.
3. din ce parte au venit.
4. ce stiu despre cei care o pazeau.

daca pot doar una sau doua atunci nr 1 si 2

sa le scriu si dincolo?

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12976Post MandrulDuce
03 Mar 2011, 19:56

Din ce parte au venit ??? Who?:D

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

acidutzu

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12977Post acidutzu
03 Mar 2011, 20:03

caruta cu paznicii

criss

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12978Post criss
03 Mar 2011, 20:36

Repet parerea mea: caracterul lui acidutzu a facut prea multe actiuni deodata (intr-un singur post). Am explicat mai sus de ce. Asa pot spune cind imi vine rindul si ca dau o fuga in orasul apropiat si ma intorc cu o sabie si cu o sotie noua. :)
Dar daca DM este de acord cu asta, that's it.

M-am uitat in manualul D&D Rules Compendium, la Streetwise, citez:
"The check takes 1 hour of effort".
Mai e pina ajungeti la han...

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12980Post MandrulDuce
03 Mar 2011, 21:00

Ok. Ajungem la discutia despre timp. Aici m-am tot gandit si razgandit. Este o chestie in care impartasesc parerea lui Bahaus. Este restrictiva, greu de urmarit si nu cred k e un elemnt atat de important. Eu propun folosirea unui sitem simplificat astfel:
a) O zi trece in momentul in care party-ul intra inr-un extend rest
b) Daca un personaj este intr-un rest sua pleaca in orasul vecin sa-si cumpere sabie si ceilalti intra intr-un encounter, se poate realatura grupului dupa terminarea encounterului
Mi se pare simplu si la obiect. Si poate fi tinuta evidenta usor.

In cazul de fata, datorita greselii din ce in ce mai evidente pe care ma facut-o eu (no map), vom pleca de la urm premiza (de fapt de la asta am plecat, si de aceea nu am pus harta):
a) fiind un oras port spre care au calatorit mai multe saptamani, un oras destul de "celebru" (a se citi primul post din topic), personajele au avut suficient timp sa studieze o harta a orasului si stiu incotro se indreapta. Mai mult decat atat, ca in orice oras, mai ales intr-un oras port in care cea mai vizitata cladire este hanul, este normal ca "afacerea hoteliera" sa fie cea mai prospera => hanul atractia centrala a orasului (multe pancarte, cladire mare si orice trecator te poate indruma spre el).
b) Actiunile enumerate de acidutzu vor fi tratate secvential. Daca grupul pleaca impreuna spre han,nu prea conteaza cat bantuie pe strazi... e o treaba pur si simplu de genul "bantuiti pe strazi intreband in stanga si in dreapta, dupa care ajungeti la han si incercati sa puneti lucrurile cap la cap la o butelca de vin.... [insert ce au aflat aici]". Daca pleaca separat, atunci problema e asa. "Cei 3 se indreapta spre han agale, in timp ce durion se duce sa afle chestii. Cei 3 ajung la han se pun pe baut, apare si durion....[insert ce a aflat aici]."

Cat despre "ajung la han trag short rest" acesta, nefiind in encounter (unde tre sa fii strict cu nr de actiuni ale fiecaruia), va fi tratat ca un "readied action". Alt concept pe care nu l-am explicat inca. Pt out-of-encounter, tre tinut minte atat. Puteti avea o actiune "in lista de asteptare" fixata de un "trigger". Adica... "in momentul cand vom fi in han si nu se va intampla nimic important in jur, facem short rest. " Actiunea e pregatita, si in momentul cand conditiile a) prezenta la han b) nu se intampla altceva care sa necesite atentie sunt indeplinite, se declanseaza automat actiunea (limitam nr de post-uri).

E ok asa?

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

nuk3r

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12981Post nuk3r
03 Mar 2011, 21:10

Din motive obiective Vraciul se retrage pentru o perioada din aventura. Ar putea sa reapara mai incolo, daca va mai fi loc.

User avatar
MandrulDuce
King Meeple
King Meeple
Posts: 1138
Joined: 26 May 2010, 23:01
Custom Rank: Dungeon Master

Re: D&D 4E - Learning opening game

Post: # 12983Post MandrulDuce
03 Mar 2011, 21:15

Iti gasim loc oricand. Imi pare rau pt asta, sper sincer ca e doar o chestie de timp si ca nu s-a intamplat nimic.

O sa continuam incetisor aventura, cu cei 3 ramasi si vom introduce un nou personaj. criss?

Never play cat and mouse games if you're a mouse.
Life, like all games, becomes fun when one realizes it's just a game!

Post Reply

Return to “Play by Forum”