Impresiile mele despre cele 8 titluri încercate pentru prima dată în decembrie le găsiți aici: https://www.playstoryshort.ro/l/noutati-decembrie-2022/
În ordinea preferințelor:
Deus
Evergreen
Gorinto
4. Verdant
5. Ghosts of Christmas
6. The Crew: Mission Deep Sea
7. Get on Board: New York & London
8. Dinner in Paris
Best new game - Decembrie 2022
Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip review sau articole cu impresiile voastre despre un anumit joc (articole ce pot fi apoi bineinteles discutate in cadrul topicurilor respective).
Pentru discutiile generale necentrate pe ideea de "review" va invitam in forumul Discutii generale.
- sergiunastrut
- King Meeple
- Posts: 484
- Joined: 13 Nov 2018, 21:03
- Custom Rank: Și...unde-i povestea?
- Location: Iași
Best new game - Decembrie 2022
Kallax Display: Colțul meu de artă
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Am încercat recent: Cotate subiectiv
Experiențele de joc le sumarizez aici: PLAY|STORY|SHORT
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: Best new game - Decembrie 2022
Dupa vreo doua luni apuc si eu sa postez despre jocul lunii. Am jucat sase jocuri noi in decembrie, dintre care un prototip despre care n-o sa vorbesc aici.
Obsession (online, BGA) - dupa cat am tot auzit despre joc ca e super random ma asteptam sa-i dau un 5 si sa nu vreau sa-l mai vad vreodata. Insa e chiar un joc decent. Ai variable worker powers si alegeri destul de interesante. Insa ramane intr-adevar prea random pentru mine (mai ales fara varianta advanced care are display de guests la inceput), si un pic cam repetitiv de-a lungul partidei chiar si la cea scurta. Probabil il voi mai juca face to face daca jucam cu regulile advanced, altfel poate doar in vreun turneu pe discord. Ah, si tematica nu ma intereseaza, dar e intr-adevar destul de prezenta, asa ca daca sunteti curiosi de un joc "victorian", recomand sa-l incercati. 7 /10
Outfoxed (face to face) - e un joc pentru copii, foarte simplu, dar care ii invata cum sa gandeasca in jocurile de deductie. Pentru mine nu e nimic special, insa mi-a placut ca-i pune mintea la contributie lui fiu-miu. Nu-l recomand deloc intre adulti, dar in schimb merge bine pe la 5 ani. 8 /10
Messina (online, yucata) - foarte Suchy-like. Combos, tracks, end game scoring, multe mecanisme intrepatrunse. Dar deocamdata e pe ultimul loc dintre jocurile lui recente. O sa-l mai joc pentru ca e disponibil online si nu e foarte lung, dar nu ma vad cautandu-l sa-l joc in format fizic. 8 /10
Glomhaven JOTL (face to face) - in sfarsit ajung si eu la Gloomhaven, desi am inceput cu fratele mai mic, JOTL. E foarte fain, foarte euro, zero tema (citea cineva povestea si ma gandeam ca o fi frumoasa, dar n-are nicio treaba cu scenariile pe care le jucam). Bataie in continuu in primele trei partide, cu parti strategice si tactice foarte faine. Nu stiu cand si daca continuam cu restul scenariilor, si nu ma va face sa cumpar vreodata Gloom/Frosthaven, dar e un joc foarte buna. 9 /10
Rush MD (face to face) - are tot ce nu-mi prea place in jocuri: coop, cu ceva elemente de randomness, dexteritate, si pe langa asta e si real time. Prima partida (in 3, toti incepatori) am pierdut-o in prima runda, ca nu stiam ce naiba facem. Dar... ne-a placut asa de mult ca am jucat inca doua. E o experienta extraordinara, in care alternezi runde de 4 minute in care toti alearga in jurul mesei sa vindece pacienti, sa aduca supplies in farmacie, sa faca operatii; urmate de perioade de respiro in care vezi cat de bine sau rau o duci, si faci planul pentru runda urmatoare. Dureaza cam 30-35 min pe partida daca nu pierzi devreme, si merge excelent in 3 jucatori. In 4 cred ca ar fi cam prea mult haos, in 2 prea putin. Dar abia astept sa-l mai joc si sa mai includ dintre multele module din jocul de baza si extensii. Si acum sunt curios si de Kitchen Rush (editia noua care corecteaza niste probleme) si de eventualul joc 3 din trilogie. 10 / 10
---
Jocul lunii: RUSH MD!
Obsession (online, BGA) - dupa cat am tot auzit despre joc ca e super random ma asteptam sa-i dau un 5 si sa nu vreau sa-l mai vad vreodata. Insa e chiar un joc decent. Ai variable worker powers si alegeri destul de interesante. Insa ramane intr-adevar prea random pentru mine (mai ales fara varianta advanced care are display de guests la inceput), si un pic cam repetitiv de-a lungul partidei chiar si la cea scurta. Probabil il voi mai juca face to face daca jucam cu regulile advanced, altfel poate doar in vreun turneu pe discord. Ah, si tematica nu ma intereseaza, dar e intr-adevar destul de prezenta, asa ca daca sunteti curiosi de un joc "victorian", recomand sa-l incercati. 7 /10
Outfoxed (face to face) - e un joc pentru copii, foarte simplu, dar care ii invata cum sa gandeasca in jocurile de deductie. Pentru mine nu e nimic special, insa mi-a placut ca-i pune mintea la contributie lui fiu-miu. Nu-l recomand deloc intre adulti, dar in schimb merge bine pe la 5 ani. 8 /10
Messina (online, yucata) - foarte Suchy-like. Combos, tracks, end game scoring, multe mecanisme intrepatrunse. Dar deocamdata e pe ultimul loc dintre jocurile lui recente. O sa-l mai joc pentru ca e disponibil online si nu e foarte lung, dar nu ma vad cautandu-l sa-l joc in format fizic. 8 /10
Glomhaven JOTL (face to face) - in sfarsit ajung si eu la Gloomhaven, desi am inceput cu fratele mai mic, JOTL. E foarte fain, foarte euro, zero tema (citea cineva povestea si ma gandeam ca o fi frumoasa, dar n-are nicio treaba cu scenariile pe care le jucam). Bataie in continuu in primele trei partide, cu parti strategice si tactice foarte faine. Nu stiu cand si daca continuam cu restul scenariilor, si nu ma va face sa cumpar vreodata Gloom/Frosthaven, dar e un joc foarte buna. 9 /10
Rush MD (face to face) - are tot ce nu-mi prea place in jocuri: coop, cu ceva elemente de randomness, dexteritate, si pe langa asta e si real time. Prima partida (in 3, toti incepatori) am pierdut-o in prima runda, ca nu stiam ce naiba facem. Dar... ne-a placut asa de mult ca am jucat inca doua. E o experienta extraordinara, in care alternezi runde de 4 minute in care toti alearga in jurul mesei sa vindece pacienti, sa aduca supplies in farmacie, sa faca operatii; urmate de perioade de respiro in care vezi cat de bine sau rau o duci, si faci planul pentru runda urmatoare. Dureaza cam 30-35 min pe partida daca nu pierzi devreme, si merge excelent in 3 jucatori. In 4 cred ca ar fi cam prea mult haos, in 2 prea putin. Dar abia astept sa-l mai joc si sa mai includ dintre multele module din jocul de baza si extensii. Si acum sunt curios si de Kitchen Rush (editia noua care corecteaza niste probleme) si de eventualul joc 3 din trilogie. 10 / 10
---
Jocul lunii: RUSH MD!
- mendocino
- Wizard Meeple
- Posts: 329
- Joined: 16 Jun 2013, 09:13
- Location: Cluj
Re: Best new game - Decembrie 2022
În luna decembrie a prins masa doar un singur joc, ca atare ETHERFIELDS câștigă titlul de Best New Game in December. Am băgat deja mai mult de nouă ore în joc și sper să mai băgăm, deoarece este un joc super tare. Pe lângă asta am reușit să finalizăm My City, care este un joc mai degrabă bunicel, dar ca și pro, măcar nu durează mult câte o partidă.
La Mulți Ani și să începem anul cu un ianuarie mult mai bogat în jocuri noi!
La Mulți Ani și să începem anul cu un ianuarie mult mai bogat în jocuri noi!
- cristianf
- King Meeple
- Posts: 2980
- Joined: 18 Jul 2010, 09:55
- Location: Sanpetru, Brasov
Re: Best new game - Decembrie 2022
14 jocuri noi in decembrie. Eternal Palace a fost de departe cea mai mare dezamagire. Wayfarers a fost o mare surpriza. La fel si Bottle Imp.
1. Wayfarers of the South Tigris
2. Lacrimosa
3. The Bottle Imp
4. Endless Winter
5. Atiwa
6. Carnegie
7. Meow
8. The Taverns of Tiefenthal
9. Go Go Gelato!
10. Western Legends
11. Ascension: Curse of the Golden Isles
12. Okanagan: Valley of the Lakes
13. Eternal Palace
14. Patios
1. Wayfarers of the South Tigris
2. Lacrimosa
3. The Bottle Imp
4. Endless Winter
5. Atiwa
6. Carnegie
7. Meow
8. The Taverns of Tiefenthal
9. Go Go Gelato!
10. Western Legends
11. Ascension: Curse of the Golden Isles
12. Okanagan: Valley of the Lakes
13. Eternal Palace
14. Patios