Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Forum rules
Va rugam sa postati in aceasta sectiune doar articole tip jurnale de sesiune (session reports) ale jocurilor jucate de voi, ce bineinteles pot fi comentate in cadrul topic-urilor respective de toti utilizatorii forumului.

Pentru discutiile generale necentrate pe session reports va invitam in forumul Discutii generale.
Post Reply
criss

Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47028Post criss
28 Nov 2013, 13:12

Vierville, Franta, 1944 (harta #15)

Parasutistii americani au reusit sa ocupe acest important punct strategic. Caporalul Medrow a primit ordin sa apere aceasta locatie pina seara (6 turnuri), cind vor sosi intariri.

Locotenentii germani Plassmann si Koch vor ataca (zarul a decis ca atacul va avea loc dinspre West) cu importante forte (printre care 3 MG!) cu misiunea de a ocupa 4 zone de cladire (din cele incercuite in figura). La inceputul scenariului, toate locatiile-obiectiv incercuite sunt controlate de americani.

Image
In jocul LnL doar obiectivul conteaza. Poti pierde (sacrifica) toate unitatile exceptind ultima cu care sa treci in ultimul turn prin cele 4 locatii si sa cistigi jocul. Asadar cei trei comandanti stiu ca va fi o seara pe viata si pe moarte.

Am ales sa plasez unitatile americane in locurile din figura, nestiind din ce parte vor ataca germanii (in cazul in care ar fi atacat dinspre est, Cap. Medrow s-ar fi deplasat in primul turn in aceeasi cladire cu unitatea cu MG). Aceste pozitii par sa acopere cel mai bine zona contra patrunderii in viteza a unitatilor germane (sa vii in viteza fara Conver este sinucidere curata in LnL, focul la distanta in cimp deschis este nimicitor). Cladirea pe care se afla Event B (la ocuparea ei se declanseaza un eveniment aleator) mi se pare o capcana, am cedat-o deliberat germanilor (care o vor ocupa mai devreme sau mai tirziu), as fi dispersat prea mult unitatile cu ocuparea ei la start si in plus, fiind prea apropiata de grupul de cladiri dinspre West, exista mare probabilitate sa fie anihilata de germani.

Am decis sa plasez lunetistul mai tirziu, dupa ce germanii isi vor arata intentiile. In LnL sniperul odata plasat ramine in acel loc pentru restul jocului, are un excelent cover dar este anihilat la intrarea unei unitati inamice in locatia lui.

Zarul decide ca germanii sa atace dinspre West, am ales trei grupuri puternice, doua vor inainta la adapostul padurilor din sud sub comanda Lt. Koch, avind si un medic, iar Lt. Plassmann va ocupa acel "hex-capcana" (primul din cele 4 ce asigura victoria) si declansind Evenimentul B (in speranta unor intariri).

In primul turn au loc deplasarile de trupe germane la adapostul coverului (nu exista LOS pe nici unul din hexagoanele prin care are loc deplasarea).

Image
Ca reactie, Cap. Medrow ocupa cladirea dinspre West pentru ca sa deschida focul in cazul patrunderii germanilor in hexagonul de padure de linga cladire (aceasta mutare de aparare pare silita).

De asemenea, am decis plasarea sniperului in locul incercuit! (de obicei il plasam in cladirea de sus din dreapta gardului, sa fie protejat prin distanta mare). De ce acolo, intre unitatile germane? Pentru ca Lt. Plassmann nu-si poate permite (cred) sa mai ocupe acea locatie. Din doua motive, deplasarea spre West l-ar incetini cu 1 Turn si turnurile sunt la limita si - al doilea motiv - locatia este foarte expusa focului inamic (in sensul in care din acel punct orice deplasare spre una din cladirile-obiectiv se face prin cimp deschis, cu foc inamic nimicitor). Nu sunt sigur daca este buna plasarea sniperului in acel loc, vom vedea in viitor... el incurca foarte tare planul germanilor, asa ca s-ar putea sa fie atacat. Unitatea cu MG americana va trebui sa se deplaseze un hex spre sud pentru a avea LOS asupra hex-ului ocupat de sniper (pentru a-l apara).

Germanii vor avea de luat decizii importante in Turn 2. Probabil un Low-crawl (târâs) pe padurea din sud de linga casa (pentru a nu fi descoperiti, apoi atac in close-combat in urmatorul turn), iar cealalta unitate Low-crawl in cladirea de mai sus, cu incercarea de Spotting si foc asupra caporalului american. Dar decizia grea este a Lt. Plassmann care trebuie sa ajunga in cladirea ce declanseaza evenimentul SAU sa anihileze lunetistul (care il asteapta rabdator, ascuns).

In LnL toate unitatile care au cover (in case, paduri etc.) sunt invizibile inamicului. Ei doar banuiesc prezenta inamicului. Ca sa deschida foc asupra lui, trebuie ca mai intii sa-l descopere ("Spotting attempt"), dar incercarea de descoperire poate esua si mai ales consuma timp - cind a facut Spotting attempt nu mai poate face multe lucruri in respectivul turn (in afara de opportunity fire si aparare in close-combat). Orice incercare de spotting reprezinta un element decizional important.

In schimb toate unitatile care s-au deplasat (exceptind Low-crawl) sau au deschis focul (si sunt in LOS) devin automat vizibile pentru intreg turnul si inamicul poate deschide focul la rindul sau!! Unitatile germane nu sunt inca vizibile datorita lipsei LOS (line of sight).

Cine va cistiga si cu ce pret? Ce evenimente vor aparea? Ramine de vazut in turnurile ce vin. Am jucat acest scenariu introductiv de foarte multe ori si de fiecare data totul a fost pe muchie de cutit, de fiecarea data a iesit alta poveste.

User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1667
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47055Post danielM
28 Nov 2013, 17:08

Ne tii in suspans :) sa vina turn 2

criss

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47061Post criss
28 Nov 2013, 18:40

danielM wrote:Ne tii in suspans :) sa vina turn 2
La ora la care scriam prima parte nici eu nu stiam mai multe. Am decis sa joc cite doua turnuri, apoi sa scriu ce s-a intimplat (am vrut sa vad si daca exista vreun interes pe forum pentru sesiuni de jocuri de razboi). Intre timp am mai jucat doua turnuri si textul e aproape gata.

Imi place foarte mult stilul acesta de joc in care, desi eu iau deciziile (pe care le cred cele mai bune in acel moment), datorita factorilor aleatori habar nu am cum va evolua jocul (si povestea). 5 sesiuni pe acelasi scenariu pot genera 5 povesti diferite, influentate de locul unde intra unitatile, asezarea lor, evenimente, factorul aleator la schimbul de focuri sau in close-combat, depistarea inamicului, moralul.

Noroc ca am ales cel mai simplu scenariu, fara tancuri, tunuri, mortiere s.a.m.d. :)

criss

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47065Post criss
28 Nov 2013, 19:46

Turnul 2 (din 6). Lt. Plassmann da ordin de inaintare spre cladirea din sud, ignorind sniperul ce sta la pinda. Acesta din urma asteapta ca germanii sa ajunga pe drum, in cimp deschis si deschide focul (opp. fire). Cu noroc, reuseste o buna lovitura ce cauzeaza atit pierderi la puternica unitate 1-6-4 cit mai ales demoralizarea ei. Soldatii tremura si refuza sa mai inainteze. Lt. Plassmann, avind de ales intre abandonarea unitatii avariate si raminerea pe loc, decide varianta din urma, sperind la refacerea moralului soldatilor (doar un leader, erou sau medic in acelasi hex poate reface moralul unei unitati speriate).

Image

Unitatile germane din sud inainteaza taras spre locatiile din figura, sperind sa nu fie despistati. Atacul german este eminent.

Cap. Medrow si unitatile sub comanda lui incearca, pe rind, despistarea germanilor, dar esueaza, se pare ca germanii au inaintat exemplar!

Turnul 3 din 6 (partea 1). Lt. Plassmann incearca refacerea moralului unitatii speriate dar nu reuseste. Presat de timp, injurind, el abandoneaza unitatea, ii ia MG-ul din posesie (pe care-l da celeilalte unitati) si inainteaza taras intrind in casa din sud, declansind Evenimentul redat mai jos.

Unitatea germana speriata incearca sa fuga si reuseste sa se refugieze in casa dinspre nord. In acele clipe (conform Evenimentului) din Nord (puteam alege intre West, Nord si Est) sosesc puternice intariri germane comandate de Sergentul Baumann. Am ales Nordul ca latura de intrare ca sa incerc sa pun pe picioare unitatea speriata si sa elimin sniperul inamic.

Aceste intariri reprezinta o veste foarte rea pentru americani. Vestea buna este ca primesc si ei citeva intariri, sub comanda Maiorului Tom (si chiar si Eroul Walkman), dar nu atit de substantiale ca germanii.

Image

Trebuia impiedicat sau aminat Evenimentul? Cred in continuare ca era prea riscant pentru americani.
Acum singura problema a germanilor o constituie timpul. Fortele lor par sa-i sufoce pe americani.
In acest turn mai sunt multe unitati de actionat, incluzindu-le si pe cel noi...

criss

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47068Post criss
28 Nov 2013, 20:15

Cum de nu a tras sniperul din nou in unitatea speriata, inainte ca aceasta sa se puna la adapost?

Sistemul LnL - fiind un fel de ASL simplificat - simuleaza extrem de bine actiuni care au loc simultan, la fel ca ASL-ul. Tot ce se petrece intr-un turn are loc simultan. Acest lucru este posibil prin actionarea cind de o parte cind de alta a unui singur hex. Eu actionez un hex cu germanii, tu unul cu americanii, marcind unitatile actionate pina nu mai avem ce actiona si spunem "pas" consecutiv. Astfel, o unitate marcate cu "Fired", "Moved" s.a.m.d. nu mai poate actiona in acel turn, cu exceptia apararii in close-combat.

Asadar, sniperul nu a putut trage, deoarece dupa acel prim foc lucrurile s-au petrecut astfel (in filmul creat): un om a fost doborit si unitatea lui s-a panicat. Locotenentul a zbierat la ei dar acestia nu-l mai ascultau. El nu putea ramine in cimp deschis, asa ca a plecat cu cealalta unitate sa se puna la adapost in casa obiectiv (luind si MG-ul). In acelasi timp, unitatea speriata a luat-o la goana in directie opusa (unitatile demoralizate nu pot inainta spre inamic), in debandada, spre casa. Intre timp, sniperul a reincarcat si poate sa-si aleaga o noua victima...

User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1667
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47071Post danielM
28 Nov 2013, 20:41

Foarte frumos stil de a prezenta o sesiune de joc; imi plac wargameurile si din acest motiv: mereu spun o poveste. Sniperul cred ca e trofeul germanilor turnurile viitoare, iar in sud germanii trebuie sa atace unitatea comandata de Medrow, pentru a evita incercuirea ; zic eu

criss

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47073Post criss
28 Nov 2013, 20:56

danielM wrote:Foarte frumos stil de a prezenta o sesiune de joc; imi plac wargameurile si din acest motiv: mereu spun o poveste. Sniperul cred ca e trofeul germanilor turnurile viitoare, iar in sud germanii trebuie sa atace unitatea comandata de Medrow, pentru a evita incercuirea ; zic eu
Ai dreptate. Sniperul este condamnat, el nu are LOS spre unitatea germana care vine din nord, apoi intra in casa din D4 (cu Low-crawl pentru a nu fi depistata) si apoi tãbarã in hex-ul lui, eliminindu-l instantaneu (sniperul nu lupta in CC).

In sud, asa cum ai spus, Lt. Koch se pregateste de close-combat. Iar unitatea germana cu medic va incerca sa depisteze prezenta unitatii americane a Cap. Medrow si sa traga asupra ei ca sa o slabeasca inainte de close-combat.

criss

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47075Post criss
28 Nov 2013, 21:26

Am uitat sa spun inca un motiv pentru care am luat decizia ca intaririle germane sa vina dinspre Nord (Sud nu era disponibil). Evenimenul spunea ca intaririle americane vor veni pe una din cele doua laturi adiacente intrarii germane. Daca alegeam pentru germani Est sau Vest, americanii ar fi intrat clar prin Sud, incercuindu-l instantaneu si distrugind unitatile conduse de Lt. Koch.

Asa americanii trebuie sa intre dinspre Est sau Vest si am ales Vest-ul, care ofera aducerea rapida in lupta a unitatilor si ameninta incercuirea unitatilor germane din sud. Ei ar putea incerca salvarea sniper-ului, ceea ce ar fi o prostie. Pe sniper l-am pus acolo sa incetineasca inaintarea germanilor spre casa cu Event-ul si a reusit sa le consume un Turn, ba chiar sa le demoralizeze o unitate. Dar el este un om de sacrificiu (si a acceptat asta la ultimul nostru chat :lol:).

Pus in alt loc "caldut", cu cover, sniperul nu i-ar fi ajutat atit de mult pe americani. Poate doar in zona de cladire I2. In alte parti nu ar fi avut LOS pe acele portiuni de drum unde a atacat si evenimentul s-ar fi declansat mai repede cu un turn, cu consecinte grave pentru americani.

criss

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47076Post criss
28 Nov 2013, 21:49

Ar mai fi fost multe de povestit pina acum, deoarece dupa fiecare "impuls" (activarea unui hex de catre echipa adversa) se schimba datele de pe tabla, apar LOS-uri, trebuie luate decizii gen "sa fac un Opportunity Fire sau sa mai astept? Sa zic pas sau sa mut in alt loc?" si povestea curge cu mult mai multe detalii. Din pacate nu am timp sa fotografiez si comentez mutare dupa mutare.

Gradul de libertate din LnL este imens, nefiind constrins de carti de joc (precum in Combat Commander unde, de exemplu, daca nu ai in mina cartea Move nu poti sa muti). La asta se adauga, prin complexitate si un grad mare de detaliu. Un tanc, de exemplu, e format din 2 countere! Corpul tancului si tureta, in scopul ca tureta sa poata fi orientata in alta directie decit tancul! Tancul are MG-ul lui si are Crew (personal militar). La lupta cu tancul se iau in considerare separat atacul turetei, atacul MG-ului, atacul Crew-ului (daca trapa e deschisa), tancul se poate intepeni, crew-ul sa se panicheze, sa iasa afara si sa se ascunda linga tanc sau sa se predea s.a.m.d. Toate aceste detalii contribuie imens la poveste.

La ASL sunt aproape infinit mai multe detalii. De aceea jocul vine cu un dosar urias cu sute de pagini si Beyond Valor aduce mii de unitati, zeci de harti si scenarii. Tot ce au avut germanii si rusii in WWII este prezent, in detaliu. In vacanta de iarna voi incerca sa prezint si o sesiune de ASL.

criss

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47078Post criss
28 Nov 2013, 23:46

O sa incerc sa scurtez povestea intervalului de timp reprezentat de restul Turnului 3.

Unitatile germane din Sud se vad nevoite sa intreprinda actiuni, pentru a nu fi incercuite prin aparitia intaririlor americane.
Unitatea din cladire (cea cu medic) face un 'Spot checking' disperat pe locatia Cap. Medrow si esueaza, e marcata cu 'Ops Complete' si de acum poate sa mai intrerpinda doar actiuni limitate (Opp. Fire la 1/2 sau aparare in CC). Daca ar fi reusit Check-ul (sansele erau 33.3%) era "deranj" pentru americani, dar acestia din urma au avut sansa de partea lor.

Pe impulsul american am facut greseala de a face un 'Spot checking' asupra Lt. Plassmann. Era mult mai bun un 'Spot checking' asupra Lt. Koch cu sansa de a trage asupra unitatilor lui ce se pregatesc de CC (close-combat)!! Sper ca aceasta greseala sa nu-i coste jocul pe americani.
Revenind la mutarea gresita (aceste Check-uri le-am reprezentat in figura prin sageati albastre), check-ul esueaza de asemenea, de data asta "sansa e germana".

Pe impulsul german, Lt. Koch intra in cladire peste Cap. Medrow si va urma Melee (CC)! Cine va iesi invingator? Va decide:
1) taria unitatilor;
2) alegerea inspirata (vom vedea cine pe cine vrea sa atace); si
3) soarta (zarul).

Intre timp, americanii decid sa testeze nervii germanilor si trimit eroul "in recunoastere" spre unitatea germana cu medic (din cladire). Cind eroul ajunge in padurea adiacenta, germanii cedeaza nervos si executa Opp. Fire la 1/2 (au Ops. Complete) si ajutat si de sansa, eroul scapa si intra in cladire in Melee (CC)!

Maiorul Tom, cel ce activase ambele hex-uri, se indreapta (cu unitatea din dotare) in acelasi timp, pe alta ruta si intra in aceeasi cladire in Melee nestingherit, deoarece germanii aveau atentia distrasa de erou (acel Opp. Fire le-a consumat actiunile)! Un al doilea Melee va avea deci loc, intre: erou + maior contra unitatii germane cu medic.

Image

Intre timp una din unitatile germane din nord ajunge linga casa adiacenta de sniper si decide sa riste, in criza de timp si muta direct in casa, dind posibilitatea sniperului sa-i repereze si sa deschida focul. A fost o decizie inspirata, sniperul rateaza. Minutele lui sunt numarate...
Celelalte grupuri germane din nord ocupa nestingherite casele.

Sergentul Baumann ii ia in primire pe germanii fugari si incepe sa urle la ei, amenintind sa-i execute :lol:. El va avea sanse mai mari sa le ridice moralul deoarece (toti) se afla in cover (in casa).

Cum se vor termina cele doua Melee-uri? Americanii au mari sanse sa-l cistige pe cel din stinga, dar in lupta din locatia unde se afla Cap. Medrow sansele par a fi egale.

criss

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47099Post criss
29 Nov 2013, 12:25

Am facut o MARE, mare greseala in defavoarea americanilor, uitind ca hexagoanele cu unitati inamice adiacente sunt automat vizibile (Spotted). In aceste conditii, dupa ce Lt. Koch a ajuns (târâs) in padurea adiacenta, Caporalul Medrow va deschide focul. Am pus counterele inapoi si am simulat noua situatie.

Acesta este unul din preturile pe care trebuie sa le plateasca germanii. Nimeni nu poate inainta in razboi ca intr-o plimbare prin parc. Lt. Koch spera sa poata rezista si sa intre in faza urmatoare in Melee. Focul inamic este insa mai mult decit pot duce unitatile germane, datorita padurii si inaintarii târâs pierderile sunt minimale, dar moralul le cade la toti. Atit Lt. Koch cit si Squadul 1-6-4 sunt cuprinse de frica si marcate cu "Shacken".

Medicul german ce insotea squadul vecin se hotaraste sa dea o mina de ajutor. El nu mai face deplasarea in cladire ci fuge catre unitatile demoralizate. La inceputul Turnului 3, cind are loc faza de Rally, medicul curajos reuseste sa-l convinga pe Lt. Koch sa continue lupta. La rindul lui, Locotenetul, cu sansa si avind padurea ca si Cover reuseste sa remobilizeze Squadul!

Dar problemele germane nu s-au incheiat. Cine va avea initiativa in Turnul 3? Daca americanii vor avea primul impuls, Cap. Medrow va deschide iar focul asupra bietului Koch! Daca germanii vor avea primul impuls, Lt. Koch va face prima mutare, intrind in Melee.
[americanii ruleaza 1d6 = ... 2! germanii ruleaza 1d6 = ... 6!]
Cu multa sansa, Lt. Koch si unitatea lui scapa si intra in Melee. Medicul ramine in padure, in close-combat el e neputincios.

S-a ajuns la aceeasi pozitie din figura (cu exceptia medicului), dar cu sansa de partea germanilor.

Sa vedem ce s-a intimplat in Melee. In LnL se aduna toata puterea de foc a unitatilor si fiecare parte alege tinta (o unitate sau mai multe, dupa psihologia "push your luck"... cu cit alegi sa distrugi mai multe unitati inamice cu atit sansele tale sunt mai mici). Luptele au loc simultan si sunt pe viata si pe moarte, exista doar doua rezultate posibile, viata sau moartea.

Maiorul Tom are o misiune mai usoara si ajutorul nepretuit al Eroului Walker (un erou inluenteaza semnificativ o lupta in CC, alterind prin curajul lui sansele). Ei reusesc, impreuna cu squadul parasutist sa elimine squadul german si-i captureaza MG-ul!

Cap. Medrow si oamenii lui lupta eroic si reusesc, cu pierderi, sa cistige lupta, eliminindu-i pe germani. Ei pierd half-squadul si captureaza MG-ul inamic.
In sfirsit sansa le-a suris si la americani. Daca Lt. Koch ar fi invins, probabil ca germanii ar fi cistigat partida.

Image

Am ajuns la jumatatea sesiunii. Seara incepe sa se lase peste localitate. Soarta infruntarii e departe de a se fi clarificat.

Sg. Baumann a remobilizat unitatea speriata si vine cu forte mari din Nord. Sniperul american este condamnat, el va fi eliminat la prima mutare. Medicul
german din sud este neputincios si inutil, el se va ascunde prin padure.

Germanii ocupa unul din cele 4 obiective (casa din F5) dar mai au nevoie de inca 3. Pentru asta sunt obligati sa treaca prin spatii deschise,
fara cover, reprezentate de drumul asfaltat paralel cu Sudul. Ceea ce ar fi o sinucidere, deoarece 3 MG-uri americane pazesc de la distanta
acest spatiu.

Unul din planurile germanilor ar fi sa sacrifice doua-trei unitati (care sa atraga focul necrutator al MG-urilor) si cu celelalte sa reuseasca traversarea drumului,
spre cladirile obiectiv. Alt plan ar fi o lupta la distanta intre MG-uri, dar acest al doilea plan risca o criza de timp. Ce vor face germanii?

Cred ca ma voi opri aici cu sesiunea, care consuma cam mult timp. Am vrut sa va faceti o parere despre cum decurge o partida in jocul pe care-l consider
cel mai bun joc de razboi cu exceptia ASL. Povestile create de aceste jocuri sunt memorabile, rejucabilitatea infinita.
Scenariul Vierville nu face parte din jocul de baza, l-am descarcat gratuit de pe site-ul producatorilor.
Scenariile din joc sunt si mai frumoase, mai detaliate, cu multe evenimente aleatoare.

User avatar
danielM
King Meeple
King Meeple
Posts: 1667
Joined: 13 Jun 2012, 15:23
Custom Rank: general de sufragerie

Re: Lock 'N Load: Band of Heroes - Assault on Vierville

Post: # 47134Post danielM
30 Nov 2013, 01:48

continuarea, continuarea :)

Post Reply

Return to “Sesiuni de joc”