Set up - In total sunt 20 de povesti (Oamenii de zapada, Biblioteca, Gradina, Oglinda, Magicianul etc.) din care Grimm, povestitorul, va alege una pentru jocul curent.
Mai sunt 12 personaje (printesa, zana, micul dragon, lupul, hotul etc.) din care ceilalti jucatori isi vor alege cate unul.
50 de carti de joc cu diverse simboluri (balanta, cutit, clepsidra, papirus etc.) din care se aleg la intamplare 3 x nr. de jucatori si se pun in centrul mesei de joc, cu fata in sus.
Desfasurarea jocului - Povestitorul citeste Prologul si Primul Capitol, apoi fiecare jucator intra in pielea personajului sau si face o propunere pentru continuarea povestii. Daca nu se ofera nici un jucator, va alege povestitorul unul. Apoi jucatorul care face propunerea isi alege una din cartile de pe masa si incepe sa fabuleze (povesteasca), tema centrala fiind simbolul de pe cartea sa. Dupa ce si-a terminat mini-povestea, Grimm ii poate valida sau nu propunerea (asezand un o pana pe simbolul respectiv), in functie de urmatorii factori:
- - simbolul folosit se incadreaza armonios in propunerea facuta de personaj/jucator
- propunerea personajului ofera un raspuns potrivit problemei capitolului
- propunerea personajului este relevanta
Capitolele 2 si 3 decurg la fel ca primul, singura diferenta fiind numarul de pene acordate de catre povestitor fiecarei propuneri valide, care este de 2 si, respectiv, 3 pene. Apoi, jucatorii isi numara penele primite si numai doi jucatori (cei care au obtinut cele mai multe pene) ii pot oferi lui Grimm un epilog pentru povestea sa.
Povestitorul citeste Epilogul, apoi intoarce clepsidra. Jucatorul cel mai din dreapta sa (dintre cei doi) are fix 30 de secunde pentru a nara finalul povestii, incluzand in aceasta cele doua simboluri din centrul mesei. Cel de-al doilea jucator nu poate folosi aceleasi idei pe care le-a folosit cel dinaintea sa, dar a avut mai mult timp de pentru a-si formula povestea.
La sfarsitul acestei ultime runde, Grimm va alege eroul povestii sale, folosind urmatoarele criterii:
- - cele doua simboluri folosite se incadreaza armonios in propunerea jucatorului
- propunerea personajului ofera un raspuns potrivit problemei epilogului
- propunerea personajului este coerenta si pertinenta
Un joc cu reguli simple, foarte incitant si stimulant ce se adreseaza in special persoanelor volubile, cu talent de povestitor si extrem de inventive.