15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
- Shaikan
- King Meeple
- Posts: 1970
- Joined: 06 Mar 2011, 03:13
- Custom Rank: Dark Lord @ Natiunea Jucatoare
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Unde-i jurnalul cu pozele de la sesiunea doi ?
- Haddeo
- King Meeple
- Posts: 2343
- Joined: 28 Dec 2015, 18:59
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
PARTIDA 2
Gleen- 161(adrim)
Mad androids - 129 (Shaikan)
Terrans - 124 (eu)
Scoring de final:
- Cele mai multe cladiri in federatii (Gleen + Androids la egalitate )
- Cele mai multe planete verzi colonizate (Gleen apoi Terrans si Androids 0)
Scoring pe runde (din memorie): Teraformare/ Tokene de federatie / Build Mina /Build Academie sau Institut / TS ? / Build Mina pe Gaia
Adrim ne-a facut praf si s-a vazut din runda 2-3 ca nu mai are cum sa piarda. Mi-a placut revenirea lui Flaviu din ultima runda. Eram aproape sigur ca am facut suficiente puncte sa ies pe locul doi dar m-a surprins cum a reusit sa mai faca inca o federatie (si sa ajunga la egalitate la unul din goaluri cu Adrim pe primul loc) si sa mai avanseze cel putin de 4-5 ori pe trackuri.
Lectia pe care am invatat-o este ca trebuie sa invat toate rasele. Daca nu cunosti rasele si nu esti atent la strategia adversarilor, joci la noroc.
Nici eu nici Flaviu nu l-am blocat pe Adrim la planete verzi si asta a fost o greseala capitala, cu bonusul de rasa + tech tile-ul care da inca 3 puncte pentru mine pe planete verzi + bonusul de final cu planete verzi a facut foarte multe puncte. Eu eram cel care trebuia sa ma bat practic cu Gleens dar trebuia sa stiu rasa si sa fac un plan de la inceput. Gleens au avansat pe trackul de transport si s-a miscat mult mai usor la inceput, eu m-am ocupat cu altele si cu transportul mai spre sfarsit.
In mod normal cred ca jocul era castigat de rasa lui Flaviu. Adica daca el o juca putin mai bine si Terrans cu Gleen se bateau pe planetele verzi eram in cazul doi se bat si al treilea castiga. Eu insa n-am jucat deloc la incomodare pentru Gleens. Poate asta e un minus al jocului in 3 si ceva de care trebuie sa tinem cont la alegerea raselor, daca doua rase se bat pentru aceleasi lucruri.... al treilea are sanse mari sa castige.
Gleen- 161(adrim)
Mad androids - 129 (Shaikan)
Terrans - 124 (eu)
Scoring de final:
- Cele mai multe cladiri in federatii (Gleen + Androids la egalitate )
- Cele mai multe planete verzi colonizate (Gleen apoi Terrans si Androids 0)
Scoring pe runde (din memorie): Teraformare/ Tokene de federatie / Build Mina /Build Academie sau Institut / TS ? / Build Mina pe Gaia
Adrim ne-a facut praf si s-a vazut din runda 2-3 ca nu mai are cum sa piarda. Mi-a placut revenirea lui Flaviu din ultima runda. Eram aproape sigur ca am facut suficiente puncte sa ies pe locul doi dar m-a surprins cum a reusit sa mai faca inca o federatie (si sa ajunga la egalitate la unul din goaluri cu Adrim pe primul loc) si sa mai avanseze cel putin de 4-5 ori pe trackuri.
Lectia pe care am invatat-o este ca trebuie sa invat toate rasele. Daca nu cunosti rasele si nu esti atent la strategia adversarilor, joci la noroc.
Nici eu nici Flaviu nu l-am blocat pe Adrim la planete verzi si asta a fost o greseala capitala, cu bonusul de rasa + tech tile-ul care da inca 3 puncte pentru mine pe planete verzi + bonusul de final cu planete verzi a facut foarte multe puncte. Eu eram cel care trebuia sa ma bat practic cu Gleens dar trebuia sa stiu rasa si sa fac un plan de la inceput. Gleens au avansat pe trackul de transport si s-a miscat mult mai usor la inceput, eu m-am ocupat cu altele si cu transportul mai spre sfarsit.
In mod normal cred ca jocul era castigat de rasa lui Flaviu. Adica daca el o juca putin mai bine si Terrans cu Gleen se bateau pe planetele verzi eram in cazul doi se bat si al treilea castiga. Eu insa n-am jucat deloc la incomodare pentru Gleens. Poate asta e un minus al jocului in 3 si ceva de care trebuie sa tinem cont la alegerea raselor, daca doua rase se bat pentru aceleasi lucruri.... al treilea are sanse mari sa castige.
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.
Things are OK now but I never know when it's going to change.
- adrim
- King Meeple
- Posts: 883
- Joined: 04 Jan 2011, 13:33
- Custom Rank: euro-epic
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Cred ca se poate mentine echilibrul in trei indiferent de rasele pe care le alegi, si chiar indiferent de jocul pe care il joci. Tine mai mult de atentia jucatorilor si abilitatea de a ghici planurile adversarilor. Intradevar, cunoasterea raselor este necesara pentru a intui corect jocul celorlalti.Haddeo wrote:Lectia pe care am invatat-o este ca trebuie sa invat toate rasele. [...] Poate asta e un minus al jocului in 3 si ceva de care trebuie sa tinem cont la alegerea raselor, daca doua rase se bat pentru aceleasi lucruri.... al treilea are sanse mari sa castige.
Astept cu nerabdare runda 3
- Shaikan
- King Meeple
- Posts: 1970
- Joined: 06 Mar 2011, 03:13
- Custom Rank: Dark Lord @ Natiunea Jucatoare
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Cred ca trebuia a doua mina, din plasarea intiala, sa fie pe planeta neagra dintre cele 2 verzi din dreapta jos, astfel ajungeam sa iau cel putin 2 verzi la inceput. Problema era ca era departe de restul si nu as fi reusit sa fac federatiile asa de usor. Sunt interesanti mad androids, dar e greu la inceput pentru a avansa pe tech. Abilitatea lor de lasa sa avansezi, o data pe tura, la ce esti mai slab ceea ce rezulta intr-o mica ciorba de tech-uri, dar din cauza faptului ca incep cu science mic si nu ai science growth automat(decat cand iti faci trading posts) e greu sa avansezi pe un track anume. In situatia aia mi-a fost greu sa il ajung cu transport pe Adrim astfel inca sa am destula distanta pana la planetele verzi.
La Mad Androids trebuie sa scoti trading posturile si academia cat mai rapid ca sa ai science, iar noi aveam scoring de trading post in tura 4 si de academie/fortareata in tura 5 .
Oricum, interesanta rasa, mi-a placut in mod cert mai mult decat Geoden. Astept sa vedem cum se prezinta si celelalte rase.
La Mad Androids trebuie sa scoti trading posturile si academia cat mai rapid ca sa ai science, iar noi aveam scoring de trading post in tura 4 si de academie/fortareata in tura 5 .
Oricum, interesanta rasa, mi-a placut in mod cert mai mult decat Geoden. Astept sa vedem cum se prezinta si celelalte rase.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2065
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Geodens am vazut ca e considerata de multi cea mai boring rasa. Din cele pe care le-am folosit, Nevlas mi s-au parut cei mai fun. Si Ambas par foarte interesanti, a castigat prietena mea cu ei.
- adrim
- King Meeple
- Posts: 883
- Joined: 04 Jan 2011, 13:33
- Custom Rank: euro-epic
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Dupa cum ati pornit veti termina 15 partide inaintea noastra. Voi sunteti decisi sa jucati doar in 2? Poate facem si o partida in 4 la un moment dat.
- adelindumitru
- Super Moderator
- Posts: 2065
- Joined: 11 Sep 2016, 01:25
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Da, ni s-a cam pus pata pe Gaia Project, nu as juca altceva momentan ). Poate ne auzim mai la vara, as fi si eu curios cum e cu nr maxim de jucatori. Timp sa fie..
- Haddeo
- King Meeple
- Posts: 2343
- Joined: 28 Dec 2015, 18:59
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
PARTIDA 3
Am jucat in 2.
Xenos 176(adrim)
Itar - 112 (eu)
Scoring de final:
- Cele mai multe cladiri (Xenos + dummy la egalitate)
- Cei mai multi sateliti (Xenos , Itar, dummy)
Scoring pe runde se vede in poze.
Adrim iar a facut un joc excelent, de la ales rasa si pana la strategie si sincronizarea cu scoringurile de runda.
Eu am pornit prost si m-am trezit prea tarziu ca sa-l mai blochez macar la unele chestii pe Adrim.
Jocul a durat excesiv de mult, dupa setup jocul efectiv a fost 3h.
Am jucat in 2.
Xenos 176(adrim)
Itar - 112 (eu)
Scoring de final:
- Cele mai multe cladiri (Xenos + dummy la egalitate)
- Cei mai multi sateliti (Xenos , Itar, dummy)
Scoring pe runde se vede in poze.
Adrim iar a facut un joc excelent, de la ales rasa si pana la strategie si sincronizarea cu scoringurile de runda.
Eu am pornit prost si m-am trezit prea tarziu ca sa-l mai blochez macar la unele chestii pe Adrim.
Jocul a durat excesiv de mult, dupa setup jocul efectiv a fost 3h.
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.
Things are OK now but I never know when it's going to change.
- adrim
- King Meeple
- Posts: 883
- Joined: 04 Jan 2011, 13:33
- Custom Rank: euro-epic
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Dummy player s-a gandit cel mai mult, data viitoare nu-l mai primim la joc, ha ha ... sau aduci timerul.Haddeo wrote:Jocul a durat excesiv de mult, dupa setup jocul efectiv a fost 3h.
Dincolo de faptul ca ne-am lalait cam mult, jocul a mers surprinzator de bine si in 2. Bineinteles ca este mai ok in 3 pentru ca ai mai multa competitie pe trackurile de tehnologie si pentru actiunile comune. Ai si mai multi vecini pe harta ceea ce te ajuta la power leech si la constructia trading posturilor la un cost mai mic. Probabil ca in 4 este si mai bun jocul, dar cred ca timpul de joc sare de 4 ore, ceea ce nu este neaparat bine. Totusi sper sa-l testam si in 4 candva.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Interesanta partida. adrim, oare pe ce ai punctat atat de mult? Ca nu vad sa ai niciun tech tile care sa-ti dea puncte regulat. Ai reusit sa-ti potrivesti bine actiunile cu ce se puncta pe runda? Banuiesc ca federation tile-ul de la terraforming track l-ai luat in runda a 4-a. Am jucat si eu cu Xenos saptamana trecuta, si intr-adevar in runda in care s-au punctat federatiile am facut multe puncte. (la noi cred ca a fost a 5-a)
In schimb ma mir ca nu ati crescut mai mult la navigare, mai ales intr-o partida in care se punctau numarul de cladiri. E drept ca tech tile-ul din dreptul navigarii era cam naspa...
In schimb ma mir ca nu ati crescut mai mult la navigare, mai ales intr-o partida in care se punctau numarul de cladiri. E drept ca tech tile-ul din dreptul navigarii era cam naspa...
- Haddeo
- King Meeple
- Posts: 2343
- Joined: 28 Dec 2015, 18:59
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
A facut asa multe puncte pentru ca nu l-am deranjat eu . Nu vezi ca are 3 federatii, 1 extra federation token de la trackul de terraformare, a facut 1 federatie + a luat tokenul de pe trackul de terraformare in runda 4, a strans o gramada de Qic-uri si a mai scorat 12 puncte + inca vreo 9 cu (3+2) qic-uri prin actionurile respective de pe board, 36 de puncte din tracks + ambele goaluri de final . Eu doar am facut spectacol . Pana in ultima runda nu eram la mare distanta de puncte.Corwin wrote:Interesanta partida. adrim, oare pe ce ai punctat atat de mult? Ca nu vad sa ai niciun tech tile care sa-ti dea puncte regulat. Ai reusit sa-ti potrivesti bine actiunile cu ce se puncta pe runda? Banuiesc ca federation tile-ul de la terraforming track l-ai luat in runda a 4-a. Am jucat si eu cu Xenos saptamana trecuta, si intr-adevar in runda in care s-au punctat federatiile am facut multe puncte. (la noi cred ca a fost a 5-a)
In schimb ma mir ca nu ati crescut mai mult la navigare, mai ales intr-o partida in care se punctau numarul de cladiri. E drept ca tech tile-ul din dreptul navigarii era cam naspa...
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.
Things are OK now but I never know when it's going to change.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Ah, da, nu m-am gandit la punctele din actiunile de QIC. Adevarul e ca n-am prea urcat pe tech track-ul ala pana acum... Faptul ca are 3 federatii nu stiu daca e asa de neobisnuit, sunt mai multe rase care pot face 3-4 federatii in joc. Ambas, Swarm/Ivits, Mad Androids/Bescods, Lantids, toate mi se par candidati buni pentru asta. Plus tech tile-ul care face cladirile mari sa valoreze 4 puncte de putere poate ajuta pe toata lumea.
Tie cum ti s-a parut rasa ta? Inca n-am apucat sa joc cu ei, dar mi se par interesanti. Ce tech tile-uri ti-ai luat pe la inceput?
Tie cum ti s-a parut rasa ta? Inca n-am apucat sa joc cu ei, dar mi se par interesanti. Ce tech tile-uri ti-ai luat pe la inceput?
- Haddeo
- King Meeple
- Posts: 2343
- Joined: 28 Dec 2015, 18:59
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Da, el avea puterea sa faca federatii doar cu 6 puncte, ceea ce am descoperit ca e un lucru destul de puternic in anumite conditii si de care trebuie tinut cont.Corwin wrote:Ah, da, nu m-am gandit la punctele din actiunile de QIC. Adevarul e ca n-am prea urcat pe tech track-ul ala pana acum... Faptul ca are 3 federatii nu stiu daca e asa de neobisnuit, sunt mai multe rase care pot face 3-4 federatii in joc. Ambas, Swarm/Ivits, Mad Androids/Bescods, Lantids, toate mi se par candidati buni pentru asta. Plus tech tile-ul care face cladirile mari sa valoreze 4 puncte de putere poate ajuta pe toata lumea.
Tie cum ti s-a parut rasa ta? Inca n-am apucat sa joc cu ei, dar mi se par interesanti. Ce tech tile-uri ti-ai luat pe la inceput?
Eu m-am trezit prea tarziu, rasa este una buna si versatila dar trebuie sa o alegi cand trebuie (duuuh). Faptul ca trebuia sa pun multi sateliti si sa ard energy tokens se cam batea cap in cap cu abilitatea mea. In mod normal aveam toate atuurile sa-l intrec pe Adrim la teck tracks, in special la primul, cel de teraforming unde a facut 17 + 12 puncte pentru ca a ajuns on top (deci un gap de 34 de puncte trebuia sa recuperz doar de aici, din cele 17 puncte pe care puteam sa le iau eu lejer). Trebuia sa urc si pe gaia track, m-am prins tarziu si ca energia folosita la gaia project ajunge tot in zona gaia si pot sa o ard pentru teck tiles . Rasa cred ca se potriveste foarte bine cand sunt goaluri cu green planets si s-ar batea cu brio cu terrans pt gaia track si green planets.
But what if they are creating the disaster within themselves?
Things are OK now but I never know when it's going to change.
Things are OK now but I never know when it's going to change.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Hmm, bun pontul cu Gaia planets. Teranii si Gleens sunt clar bune pentru tot ce tine de planete verzi, dar la Itar nu m-am gandit.
- DanielIndru
- King Meeple
- Posts: 7071
- Joined: 20 Dec 2010, 09:32
- Custom Rank: Going Cardboard
- Location: Timisoara
- Contact:
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Tot pentru planete verzi mai sunt si Bal T’aks.
Iar pe endgame, dupa ce nu mai sunt Gaia Planets, flexibilitatea gaia formers le asigura un flux de QIC.
Iar pe endgame, dupa ce nu mai sunt Gaia Planets, flexibilitatea gaia formers le asigura un flux de QIC.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Mda, are sens. Nici pe Bal T'aks nici pe Itar inca nu i-am vazut in nici o partida de-a mea. (Firaks sunt cealalta rasa care inca nu si-a facut aparitia in partidele mele.)
- adrim
- King Meeple
- Posts: 883
- Joined: 04 Jan 2011, 13:33
- Custom Rank: euro-epic
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Raspund cu intarziere pentru ca abia acum am ajuns la calculator. Haddeo a enumerat deja de unde s-a strans grosul punctelor. Se mai adauga la ce a spus el si ceva puncte ciupite din round boostere si din celelalte round scoring. Mi-a placut de Xenos. Un alt avantaj al lor, mai putin evident, este faptul ca pornesc cu 3 mine pe tabla in loc de doua, ceea ce inseamna un ore in plus la income. Pare un avantaj nesemnificativ, dar in aceasta partida cred ca a facut diferenta, pentru ca nu aveam ore pe nici unul dintre round boostere. In plus, am reusit sa ma mentin primul la mutare la fiecare inceput de runda si am ocupat actiunea comuna de +2ore de cate ori a fost posibil. Asta m-a ajutat sa-mi pun economia pe picioare ceva mai rapid.
- DanielIndru
- King Meeple
- Posts: 7071
- Joined: 20 Dec 2010, 09:32
- Custom Rank: Going Cardboard
- Location: Timisoara
- Contact:
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
De fapt, acel income nu e evident in prima runda, pentru ca pozitia treia e goala, fara income.adrim wrote:Un alt avantaj al lor, mai putin evident, este faptul ca pornesc cu 3 mine pe tabla in loc de doua, ceea ce inseamna un ore in plus la income.
- adrim
- King Meeple
- Posts: 883
- Joined: 04 Jan 2011, 13:33
- Custom Rank: euro-epic
- Location: Bucuresti
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
E adevarat, dar daca toata lumea construieste macar cate un Trading Post (ceea ce este foarte probabil) Xenos ramane cu 1 ore in plus la income. Pentru Xenos este mai usor sa mentina acest acest ore in plus pe aproape tot parcursul jocului.
- Corwin
- King Meeple
- Posts: 2115
- Joined: 23 Nov 2012, 15:04
- Custom Rank: Terraformer
- Location: Cluj-Napoca
Re: 15X Terra Mystica/Gaia Project Bucharest challenge
Revin si eu zilele astea cu logul ultimei partide, sa mai adunam idei.
Intre timp, nu cred ca a fost mentionat pe-aici un site care-ti face setupuri mai echilibrate din punct de vedere al hartii: http://gaia-project.hol.es. Are si mai multe variante pentru ce tile-uri sunt folosite in harta, desi doua dintre ele nu au acelasi numar de planete pentru toti: 7 tiles (5f 6f 7f) si 10 tiles (5b 6b 7b), asa ca pe astea nu le recomand. Are insa 3 variante de harta pentru 3 jucatori, una cu 8 tiles ca in reguli, si doua cu 9 tiles, ca sa nu ne plictisim. Trebuie sa pui seed-ul manual, dar dupa aceea iti da tot: harta, round scoring, end game scoring, bonus tiles, pozitionarea research tiles & advanced research tiles. E fain ca daca vrei poti sa "salvezi" setarile si sa vezi cum se descurca si altii pe aceeasi harta, sau sa incerci de mai multe ori exact acelasi setup.
Intre timp, nu cred ca a fost mentionat pe-aici un site care-ti face setupuri mai echilibrate din punct de vedere al hartii: http://gaia-project.hol.es. Are si mai multe variante pentru ce tile-uri sunt folosite in harta, desi doua dintre ele nu au acelasi numar de planete pentru toti: 7 tiles (5f 6f 7f) si 10 tiles (5b 6b 7b), asa ca pe astea nu le recomand. Are insa 3 variante de harta pentru 3 jucatori, una cu 8 tiles ca in reguli, si doua cu 9 tiles, ca sa nu ne plictisim. Trebuie sa pui seed-ul manual, dar dupa aceea iti da tot: harta, round scoring, end game scoring, bonus tiles, pozitionarea research tiles & advanced research tiles. E fain ca daca vrei poti sa "salvezi" setarile si sa vezi cum se descurca si altii pe aceeasi harta, sau sa incerci de mai multe ori exact acelasi setup.